بايد از الوند محافظت كرد تا مانند پاس مريض نشود!

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_mahmod_almasi.JPGعده‌ای کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که تیم تالار وحدت همدان به کمک شانس پای به این مرحله از جام حذفی گذاشته است اما سبب هرچه که باشد، باید تیم خوب تالار وحدت را حمایت کرد تا سرمربی و بازیکنان این تیم از زحمات خود دلسرد نشوند. به هر حال هر تیمی برای رسیدن به این مرحله زحمات زیادی کشیده است که این زحمات از مدیرعامل گرفته تا بازیکن و کادر فنی، قابل تقدیر است.


از همین رو میزبان محمود الماسی، سرمربی تیم فوتبال تالار وحدت در "همدان فوتبال" بودیم و با وی به گفتگو نشستیم.


مشروح گفتگوی ما را در زیر می‌خوانید:


نتایج زحمات خود را نیز در لیگ استان گرفتیم


امسال با برنامه‌ای مدون و خوب تمرینات پیش از فصل خود را شروع کردیم و خوشبختانه نتایج زحمات خود را نیز در مسابقات لیگ برتر استان گرفتیم. در این فصل از ابتدای فصل تا آخرین دیدار نیم فصل صدرنشین بودیم و توانستیم قهرمان نیم‌فصل شویم. ما بازیکنان خوب جوانی داریم که می‌توانند به خوبی به تیم کمک کنند و نکته قابل توجه این است که میانگین سنی تیم ما 23 سال است.


در فوتبال فاصله‌ها را پول مشخص می‌کند


درخصوص حضور ما در جام حذفی خصوصا در این فصل باید گفت که می‌دانستیم می‌توانیم از آبروی فوتبال استان دفاع کنیم. در دیدار اول باید مقابل آذر کوثر تبریز صف‌آرایی می‌کردیم که به دلیل حاضر نشدن این تیم در همدان تیم ما برنده این دیدار اعلام شد.


در دور دوم افراد زیادی با مدیرعامل تیم صحبت کردند و گفتند که تیم تالار وحدت اگر به چابهار نرود بهتر است زیرا هم بعد مسافت زیاد است و در صورت باخت در چابهار، روحیه تیم به شدت کاهش می‌یابد؛ اما با صحبت‌هایی که من با مدیرعامل انجام دادم قرار شد با هواپیما یا قطار به چابهار برویم اما متاسفانه به دلیل اینکه بلیط پیدا نکردیم با اتوبوس V.I.P سفر کردیم.


ما حدود 30 ساعت در راه بودیم و تنها 22 ساعت به شروع مسابقه مانده به محل موردنظر رسیدیم. بچه‌های ما برای این 30 ساعت باید سه روز ریکاوری می‌کردند اما با وجود خستگی در زمین حاضر شدند. مشکل اول ما در آن مسابقه زمین مسابقه بود زیرا این زمین به دلیل استاندارد نبودن چمن مصنوعی و نبود گرانول مانند موکت بود.


متاسفانه در آن دیدار تیم ما گل اول را دریافت کرد اما خوشبختانه توانستیم آن گل را جبران کنیم. این دیدار با نتیجه مساوی پیش رفت تا اینکه در دقیقه 118 یک پنالتی به سود تیم چابهار اعلام شد. آنجا بود که از حضرت علی(ع) مدد خواستم و همین شد که دروازه‌بان ما توپ را از جایی بیرون کشید که بزرگترین دروازه‌بان ایران نمی‌توانست آن را مهار کند. در ضربات پنالتی هم 4-3 پیروز شدیم.


دیدار بعدی ما مقابل نماینده شهرکرد بود که این تیم هم به علت مشکلات مدیریتی در مقابل تیم ما حاضر نشد و یک بار دیگر بازی به سود ما اعلام شد.


تیم گل‌گهر سیرجان حریف بعدی ما در جام حذفی بود که در آن دیدار هم تیم گل‌گهر به دلیل حاضر نشدن در همدان از این جام حذف شد.


دیدار بعدی ما در ورزشگاه اکباتان تهران و در مقابل راه آهن سورینت است. ما فیلم دیدارهای این تیم را دیده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم از نقاط ضعف این تیم استفاده کنیم اما هرچه باشد آنها لیگ برتری هستند و ما لیگ استانی البته ما خود را از پیش باخته نمی‌بینیم و بچه‌ها با انگیزه مضاعف پا به میدان می‌گذارند.


خوشبختانه در این دیدار محرومی نداریم اما ساسانی از ناحیه زانو مصدوم است و هنوز معلوم نیست که به بازی می‌رسد یا خیر؟


ما در تیم خود بازیکنانی چون شیرزادفر، فتحی‌کمیل، نصرتی و ... داریم که بازیکنان خوبی هستند و تجربیات خوبی در فوتبال دارند و به همین علت ما تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و در فوتبال نیز هیچ چیزی قطعی نیست و باید گفت که در فوتبال فاصله‌ها را پول مشخص می‌کند اما می‌خواهیم فوتبال فقط پول نیست.


رسالت خود را نسبت به فوتبال به نحو احسن انجام می‌دهیم


ما بازیکنانی زیادی را از جمله وحید علی‌آبادی، مرتضی تبریزی، حامد مخملی، حسن خزایی، سعید غلامعلی‌بیگی و ... به فوتبال کشور معرفی کرده‌ایم. در این شش سال که تیم پاس به همدان منتقل شده، تالار وحدت بازیکنان زیادی به این تیم معرفی کرده است.


رسالت خود را نسبت به فوتبال به نحو احسن انجام می‌دهیم. ما بازیکن 15 ساله‌ای به نام علی صابری‌زاده در تیم خود داریم که به جرات می‌گویم وی یکی از نوابغ فوتبال کشور است و در آینده از این بازیکن بیشتر خواهید شنید. از این مطلب خوشحال و خرسندم که بازیکنانم روزی به جایی می‌رسند.


الوند؛ خانه امید همدانی‌ها


شهر ما از لحاظ جغرافیایی دارای شرایطی است که یک جلسه تمرین در آن برابر با یک هفته تمرین در نقاط دیگر است. پتانسیل فوتبال ما هم به گونه‌ای است که اگر تمام مربیان خوب عمل کنند و دلسوز فوتبال استان باشند، به جاهای خوبی خواهیم رسید.


باید برنامه‌ای مدون داشته باشیم تا بازیکنان بومی در تیم‌های لیگ یکی به خوبی رشد کنند و در ترکیب اصلی جای بگیرند که این امر در الوند به خوبی دنبال می‌شود. سال اولی که پاس به همدان آمد از آن انتظار بومی سازی ناگهانی نداشتیم اما روند بومی سازی باید پیش می‌رفت تا حداقل سالی 2 بازیکن به ترکیب اضافه شوند اما هم اکنون خانه امید همدانی‌ها شده البته الوند باید به پایه‌های خود اهمیت فراوانی بدهد.


ما باید از پتانسیل شهر خود به خوبی استفاده کنیم و به مراتب بالا برسیم. مدیریت ورزش در سطح کلان باید صحیح باشد. من با پاس کاری ندارم اما وقتی الوند نتیجه خوبی می‌گیرد، بسیار خوشحال می‌شوم ولی وقتی آقای فردوسی‌پور در برنامه 90علیه شهر همدان جبهه می‌گیرد، خون من به جوش می‌آید و آن‌جاست که می‌فهمم که من به عنوان مربی بد کار کرده‌ام.


اگر مدیر باشگاه پاس سالی دو بازیکن به تیم اضافه می‌کرد، تیم خوب و بومی داشتیم اما الوند با بومی‌گرایی موفقیت خوبی به دست آورده است. از لحاظ مسائل مالی هم از آقای یدی تشکر می‌کنم زیرا در این شرایط از جیب خود خرج می‌کند و به تمام تعهدات خود پایبند است اما در تیم دیگر قرارداد 200 میلیونی می‌بندند و به دلیل مشکلات مالی و درصد زیادی از آن را هم پرداخت نمی‌کنند.


از پتانسیل همدانی‌ها در باشگاه پاس استفاده کنیم

اگر بازیکن اینجا بازی نکند، تیم دیگر هم او را می‌خواهد و در پایان فصل به تیم دیگری می‌رود. ما باید بازیکنان با کیفیت را جذب تیم‌های خود کنیم نه اینکه بازیکنی با رقم نجومی جذب کنیم که در حقیقت آن مبلغ ارزش واقعی وی نیست.

 

هیات مدیره باید در انتخاب‌ها به درستی عمل کنند؛ مثلا ضربه‌ای که امثال ملاحی و یاوری به پاس زدند، غیرقابل جبران است. وقتی این پتانسیل را داریم که به کشور وزیر و معاون رئیس جمهور معرفی کنیم، نمی‌توانیم یک همدانی را به عنوان مدیرعامل تیم پاس انتخاب کنیم؟!

 

زمانی كه صوفی مدیرعامل این تیم شد، اطرافیان وي انسان‌های ضعیفی بودند وگرنه شخص عباس صوفی بسیار سالم و درستکار است. صوفی بسیار انسان خوب، دلسوز و مدیر توانمندی است و باید گفت که او هیات فوتبال همدان را هم متحول کرد.

 

من با رمضانی و امثال رمضانی هیچ‌کاری ندارم اما وقتی شهر ما پتانسیل بالایی دارد، باید از آن استفاده کرد. در این مسائل رمضانی مقصر نیست بلکه من هیات مدیره را تقصیر کار مي‌دانم.


الوند تنهاست!


الوند سال قبل هم خوب نتیجه گرفت اما مشکل بزرگ این تیم تنها بودن آن است. الوند مانند یک کودک سالم است که مانند باید از آن محافظت کرد تا مانند پاس مریض نشود.

 

با افکاری که از هیات مدیره به پاس تزریق می‌شود باید به پاس سر و سامان داد. اگر در پاس مشکل بازیکن است، بازیکن را عوض کنند؛ اگر مشکل مدیرعامل است، مدیرعامل را عوض کنند. قطعا آقای رمضانی هم انسانی حرفه‌ای است و این موضوع را قبول می‌کند.

 

گفتگو از روزبه كاظمي

 

نظرات   

 
0 #1 amir 1392-10-25 02:00
الماسی.........................................
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن