پاس همدان از سال دوم نابود شد!

بگوویچ: شرایط برای ماندنم در همدان مهیا نبود

b_150_100_16777215_00_images_stories_pas-vinco2.jpgوینگو بگوویچ اولین سرمربی تیم فوتبال پاس همدان بود که توانست در فصل اول با این تیم نتایج درخشانی کسب کند و راه را برای انتقال دیگر تیم‌های تهرانی به همدان هموار کند.

 

به گزارش خبرنگار "همدان فوتبال"، وی برای فوتبال همدان زحمات زیادی کشید و از همین رو نزد هواداران پاس از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

 

به همين جهت پيش از ديدار تيم مس رفسنجان و پاس، در هتل آزادي همدان به سراغ بگوویچ رفتیم و با وی به گفتگو نشستیم كه مشروح این گفتگو را در زیر می‌خوانید:


همدان را با غم ترک کردم


قبل از هر چیزی باید گفت که مردم همدان خیلی زود زحمات من را برای فوتبال همدان فراموش کردند. زمانی که همدان را ترک کردم، بسیار غمگین بودم. با توجه به اینکه پاس از تهران به همدان منتقل شد و 16 بازیکن مانند رودباریان، برهانی، نصرتی، ترائوره و ... از این تیم جدا شدند کار برای ما سخت شد اما در فصل اول با استفاده از ذخیره‌های پاس تهران و چند بازیکن جدید، توانستیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم. ما توانستیم تیم‌های مانند استقلال و سپاهان را شکست دهیم.


هنوز هم نمی‌دانم چه‌کسی آن ضربه را به پاس زد!


در پایان فصل اول بود که منصور پورحیدری برای انجام چند کار شخصی به سوئد رفت و من هم تصمیم گرفتم چند روزی را نزد خانواده خود سپری کنم اما وقتی به ایران بازگشتم دیدم تمام بازیکنان مطرح و خوب تیم پاس مانند: خسرو حیدری، یدالله اکبری، حنیف عمران‌زاده، مهدی خیری، سعید دقیقی و ... را فروخته اند. هنوز هم نمی‌دانم چه کسی این کار را کرد اما آن شخص به فوتبال همدان ضربه جبران ناپذیری زد. پس از آن لیستی به مدیریت باشگاه دادم و چند بازیکن مد نظر خودم را مانند کاملی‌مفرد، کلاه‌کج، محمد نوری و غلامرضا رضایی را به مدیران معرفی کردم اما هیچ‌کدام از آن بازیکنان جذب نشدند و در عوض بازیکنانی به پاس آمدند که در فوتبال ایران فراموش شده بودند اما در آن فصل هم تیم را در لیگ نگاه داشتیم. در فصل دوم چرا بازیکنان مورد نظر من جذب نشد؟!


شرایط برای ماندنم در همدان مهیا نبود


عادت ندارم پشت سر مسئولان باشگاهی صحبت کنم اما گفتن چند مسله خالی از لطف نیست. اولا فصل گذشته، فصل خوبی را شروع کردیم و در پایان نیم‌فصل هم 24 امتیاز گرفتیم اما در نیم‌فصل سوتفاهم‌های زیادی پیش آمد که بازگو کردن آن لازم نیست اما همین قدر بگویم که شرایط برای ماندنم در همدان محیا نبود. دوما باشگاه پاس هنوز به من بدهکار است و مطالبات من پرداخت نشده. از نظر مسائل مالیاتی نیز باید گفت که باشگاه به نحو احسن به وظایف خود عمل نکرد اما من از طریق فیفا و مراجع قانونی پیگیر این مسائل شده‌ام. اما در خصوص ماجرای رفتن من به پرسپولیس باید به صراحت بگویم زمانی که کار من با باشگاه پاس تمام شد، من مشغول تدارک سفر به کشورم بودم و حتی بلیط برگشت را نیز تهیه کرده بودم که یحیی گل‌محمدی با من تماس گرفت و درخواست کرد که به عنوان مشاور در کنار وی باشم که قبول کردم.


بیشترین بازیکن را به تیم ملی تحویل دادم


به جرات می‌گویم که من از برترین مربیان خارجی در لیگ ایران بودم زیرا در میان مربیان خارجی حاضر در لیگ ایران بیشترین بازیکن را به تیم ملی ایران تحویل داده‌ام و باید گفت در همدان هم بازیکنان زیادی مانند مرتضی تبریزی و وحید علی‌آبادی به فوتبال کشور معرفی کرده‌ام. مثلا در داماش که بودم بازیکنان جوانی مانند نظیف‌کار و چاووشی در تیم بودند که در آن زمان شناخته شده نبودند.


هیچ تیمی برتر از دیگری نیست


با توجه به شرایط تیم‌ها در لیگ امسال هیچ تیمی برتر از دیگری نیست و تنها کیفیت دو یا سه بازیکن در زمین مسابقه می‌تواند عیین کننده نتیجه بازی باشد. در خصوص تیم مس هم باید گفت که در اوایل فصل نتایج لازم را به دست نیاوردیم اما هم اکنون شرایط بسیار بهتری داریم. در این دیدار مقابل پاس هم مصدوم یا محرومی نداریم اما به علت دیدار سنگین مقابل ملوان، ممکن است در دقایق آخر این دیدار کمی خسته باشیم. در خصوص تیم پاس هم باید گفت که با وجود اینکه چندین بازیکن خوب از این تیم رفته‌اند اما همچنان کیفیت خوبی دارد.

 

 


 

نظرات   

 
0 #1 فرهاد 1392-11-30 09:10
وینگو مرد روزهای سخت فوتبال ایرانه و واسه تیم باس همدان هم از جون و دل مایه گذاشته.
فقط خواستم یادی از این مرد بزرگ کرده باشم و از هوادارا و مسولای باس خواهش کنم از وینگوی عزیز تقدیر و تشکره جانانه ای بشه تا بدونه همدانی جماعت بی معرفت و قدرناشناس نیست .............
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن