در اصفهان هستم اما؛

تبریزی: دلم را در همدان جا گذاشته‌ام

b_150_100_16777215_00_images_stories_tabrizi-daftar.jpgمرتضی تبریزی یکی از بازیکنان جوان و خوش آتیه همدانی‌ست که از زمان حضور در پاس همدان تا کنون بارها به تیم ملی امید دعوت شده و در کنار بازیکنان با تجربه‌ و با کیفیتی مانند محسن مسلمان و پیام صادقیان بازی کرده است.

 

اغلب کارشناسان فوتبال کشور از مرتضی تبریزی به عنوان جوان آینده‌دار فوتبال کشور یاد می‌کنند و وی را با نفراتی مانند سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد مقایسه می‌کنند.

 

ما هم امیدواریم وی بتواند در سال‌های آینده به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مختلف پا به میدان بگذارد.


از این رو میزبان وی در "همدان فوتبال" بودیم و با وی به گفتگو نشستیم. مشروح این گفتگو را در زیر می‌خوانید:


پاس فصل قبل از پاس کنونی بسیار قوی‌تر بود

فصل قبل تیم بسیار خوبی داشتیم و با نفرات با کیفیتی که در تیم ما حضور داشتند، به راحتی می‌توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم اما مسائل مالی مانع از این کار شد. پاس فصل قبل از پاس کنونی بسیار قوی‌تر بود چون بازیکن اسمی و باتجربه زیاد داشتیم اما امیدوارم امسال هم با تیمی که بسته شده بتوانند نتیجه خوبی بگیرند و به به لیگ برتر صعود کنند. من چند بازی از بازی‌های پاس را دیده‌ام و می‌دانم که این تیم، تیم خوبی است و از صمیم قلب برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.


می‌توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم

در خصوص دیدار پلی‌آف فصل قبل در مقابل ذوب‌آهن باید گفت که به دلیل مشکلات مالی تیم 6 روز تمرین نکرد. با تمام این مسائل و مشکلات در صورت اندک حمایت مسئولان همان‌طور که در اصفهان 2گل زدیم و در همدان به لطف داور 1-1 مساوی شدیم، می‌توانستیم به لیگ برتر صعود کنیم.


دوست نداشتم در تراکتور زیر سایه بازیکنان بزرگ بمانم!

پس از دیدارهای پلی‌آف محسن مسلمان با من تماس گرفت و اعلام کرد که ذوب‌آهن خواهان به خدمت گرفتن من است. با وجود پشنهاداتی که از تیم‌های مختلف نظیر تراکتورسازی، فجر، ملوان و راه‌آهن داشتم تصمیم گرفتم که بین ذوب‌آهن و تراکتورسازی به یک تیم بروم که ذوب‌آهن را انتخاب کردم زیرا احساس می‌کردم در این تیم فرصت بازی کردن بیشتری به من خواهد رسید و از طرفی این تیم شخصیت خوبی داشت زیرا یک بار هم نائب قهرمان آسیا شده است. دوست نداشتم در تراکتور زیر سایه بازیکنان بزرگی مانند علی کریمی و کریم انصاری‌فرد بمانم. در ذوب‌آهن یک هفته بازی نکردم و در چند دیدار هم به عنوان یار تعویضی وارد میدان شدم اما پس از آن بود که فیکس شدم و به عنوان یار اصلی به میدان رفتم و توانستم جای خودم را در این تیم پیدا کنم.


در ذوب‌آهن مشکل مالی نداریم

قرارداد من با ذوب‌آهن سه ساله است و در این تیم 25% قراردادم را دریافت کرده‌ام و قرار است در نیم‌فصل هم مبلغی دیگر از قراردادها پرداخت شود و در کل در ذوب‌آهن مشکل مالی نداریم. لوکا بوناچیچ هم با ذوب‌آهن قرارداد 2 ساله دارد اما در مقطعی که تیم نتیجه نمی‌گرفت و تماشاگران فشار زیادی روی تیم می‌آوردند، استعفا کتبی داد و آن را به مدیرعامل باشگاه ارائه کرد که هیات مدیره آن را قبول نکرد. در مورد اخلاق لوکا بوناچیچ هم باید گفت هم اکنون خیلی بهتر شده اما آنگونه که من شنیدم قبلا خیلی بداخلاق‌تر بوده!


بازیکنان بومی همدان چیزی از بقیه کم ندارند

به عقیده من هم اکنون بازیکنان بومی همدان چیزی از بقیه کم ندارند و اگر بخواهیم می‌توان یک تیم پرقدرت از همدانی‌ها تشکیل داد. البته من بازی‌های الوند را نیز دنبال می‌کنم و می‌دانم همدانی‌ها در این تیم بسیار خوب عمل می‌کنند که به عنوان مثال فکر می‌کنم سیدجمال معصومی از بهترین بازیکنان لیگ دسته یک است. به نظرم می‌شد بازیکنانی نظیر سیدجمال معصومی، محسن خدابنده‌لو، نوید عاشوری، حمید گلزاری، آرمین طلایی‌منش، مصطفی علیزاده، مهرداد رضایی، وحید علی آبادی و من را در کنار چند بازیکن دیگر در یک تیم جمع کرد و موفق شد.


در اصفهان هستم اما دلم را در همدان جا گذاشته‌ام

باور کنید آرزو دارم یک تیم از همدان به لیگ برتر صعود کند و من هم به شهر خودم برگردم و در این تیم توپ بزنم. درست است که در اصفهان هستم و برای ذوب‌آهن بازی می‌کنم اما دلم را در همدان جا گذاشته‌ام. من به همدان و تیم‌های شهرم تعصب خاصی دارم و به عقیه من حق همدان داشتن یک تیم در لیگ برتر است زیرا ما هیچ چیز از استان‌های دیگر کم نداریم و می‌توانیم پا به پای استان‌هایی مانند اصفهان و آذربایجان پیش برویم.


اصفهانی‌ها در بحث مدیریت بومی حساسیت زیادی به خرج می‌دهند

فوتبال اصفهان و همدان در چند چیز تفاوت دارند که یکی از آنها ساختار کلی فوتبال این دو استان است. فوتبال در اصفهان سازمان‌یافته و شخصیت خود را پیدا کرده‌است. تیم ذوب‌آهن با وجود مشکلات موجود شخصیت خود را حفظ کرده اما به عقیده من پاس در فصل اولی که به همدان آمد شخصیت داشت اما رفته رفته این شخصیت را از دست داد و در نهایت به لیگ دسته یک سقوط کرد. اگر از لحاظ مالی به پاس کمک می‌شد مطمئنا شخصیت خود را حفظ می‌کرد. امیدوارم آقای نیکبخت به دو تیم پاس و الوند کمک کند چون واقعا حیف است که این دو تیم به دلیل مشکلات مالی به لیگ برتر صعود نکنند. فوتبال اصفهان و فوتبال همدان از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند اما مسائل نرم‌افزاری در این دو استان کمی تفاوت دارد. در اصفهان چند بازیکن بومی در ترکیب بازی می‌کنند اما اصفهانی‌ها در بحث مدیریت بومی حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

 

 

نظرات   

 
0 #5 مممممم 1392-12-14 09:03
اقا مرتضی ایشالا تو لیگ های اوروپایی ببینیمت....
خدا رو شکر که روز به روز موفق تر میشی
 
 
+9 #4 amir 1392-10-25 01:52
اقا مرتضی یادت نره فوتبالتو مدیون پاسی!! نری پشت سر پاس بد بگی!!!!! افتخارکن بچه همدانی
 
 
+16 #3 حاج موری 1392-09-18 19:39
تواگرراست میگفتی باذوب اهن تبانی نمیکردی
 
 
-11 #2 مازیار 1392-09-02 10:16
مری ی دونس.بازی کردن کنارش خیلی لذت بخشه.خداروشکرمیکنم ک یکسال هم تیمی مرتضی بودم
 
 
-11 #1 kami 1392-08-25 18:57
تو که راست میگی!!!!!!

عجب!!!
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن