همه‌جا از نام همدان و همدانی حمایت کرده‌ام

b_150_100_16777215_00_images_stories_upload_samadiyan12.JPGبابک صمدیان سال 1352 در همدان متولد شد. وی فوتبال را از 14 سالگی و در تیم شاهین آغاز کرد و در رده‌های سنی مختلف، در تیم‌های همدانی توپ زد.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، وی تا سال 84 با تیم‌های مطرح همدان در لیگ‌های مختلف کشوری بازی کرد و به تیم ملی دانشجویان ایران نیز دعوت شد. پس از این بود که صمدیان به مربیگری روی آورد و 1 سال سرمربی استقلال همدان بود و با این تیم نائب قهرمان لیگ استان شد.

 

 

او در لیگ 3 و لیگ 2 نیز سرمربی شهرداری بود که بعدها به پاس نوین تغییر نام داد و با این تیم نیز در لیگ 2حضور یافت . صمدیان سابقه مدیریت آکادمی پاس و مربی‌گری بزرگسالان پاس را نیز در کارنامه دارد.

 

صمدیان در این سال‌ها از مربیان قابل همدانی بوده فصل گذشته نیز به عنوان مربی برتر استان شناخته شد. از همین روی میزبان وی در "همدان فوتبال" بودیم.

 

این گفتگو را به تفصیل در زیر می‌خوانید:

 

نخستین ضعف فوتبال همدان در رده های پایه است

 

فوتبال همدان از بدو ورود پاس باید رشد می‌کرد، در صورتی که تا کنون رشدی که مد نظر کارشناسان بود، حاصل نشده است. با استناد به چند دلیل نخستین ضعف در فوتبال پایه است. عدم برنامه ریزی، عدم وجود علاقه مدیران عامل و نبود منابع مالی مشخص برای رده‌های پایه، نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب، اختلاف سطح فنی و دانش برخورد با نوآموزان در مقایسه بین مربیان امروزی و مربیان نسل قبل از دلایل این ضعف است. و با گذر از این همه مشکل اگر تیمی نیز موفق میشود بازیکنان آن به سختی به تیم های بزرگ راه پیدا میکنند .

 

پاس یک نسل از فوتبال همدان را نابود کرد

 

پاس در میان جوانان همدانی انگیزه ایجاد کرد اما یک نسل از فوتبال همدان را نابود کرد چون بازیکنان پا تجربه ایی که در تیم‌هایی مانند انصار بازی می‌کردند از راه یابی به پاس محروم و از کانون توجه نیز دور شدند. اما وقتی الوند به وجود آمد این نقیصه برطرف شد ولی با سقوط الوند به لیگ دسته دو باز هم این موضوع برای پاس مطرح خواهد شد. راه رسیدن به پاس برای جوانان همدانی باید تسهیل شود .

 

مدیران پاس پس از برکناری پاسخگو باشند

 

مدیران پاس همدان باید پس از برکناری و حتی حین کار پاسخگوی اقدامات و فعالیت‌های گذشته خود باشند. بسیاری از مسائل باید شفاف سازی شود.

 

صرف هدف‌گذاری صعود پاس به لیگ برتر، نقطه ضعف بزرگ این تیم است!

 

صرف هدف‌گذاری صعود پاس به لیگ برتر به هر وسیله‌ای و بدون فراهم سازی زیرساخت مناسب، نقطه ضعف بزرگ این تیم است. اگر سبزپوشان موفقیت درلیگ دسته اول و صعود به لیگ برتر را می‌خواهند، باید هیات مدیره‌ای قوی و جدا از هیات موسس تشکیل شود. مدیرعامل پاس باید کمیته فنی باشگاه را تشکیل داده و از نظرات کارشناسی این کمیته بهره‌مند شود. هیات مدیره باید برای موفقیت برنامه‌ی مدون 5 ساله‌ای را در دستور کار قرار دهد.

 

عامل اصلی عدم نتیجه‌گیری پاس، عدم صداقت رمضانی بود!

 

عامل اصلی عدم نتیجه‌گیری پاس، عدم صداقت رمضانی بود نه بی پولی , چرا که الان متوجه شدیم که پول به اندازه کافی بوده که توانستند به یک آنالیزور خیالی کلی پول بدهند . اگر بازیکن یا مربی صداقت را در رفتار مدیرعامل تیم ببینند به راحتی و با همدلی با مسائل ریز و درشت کنار می‌آیند. در این باره تذکرات زیادی به مدیرعامل وقت دادم اما کجا بود گوش شنوا؟

 

همه‌جا از نام همدان و همدانی حمایت کرده‌ام

 

بازیکنی در پاس بود که دو فصل قبل با پرداخت پول در لیگ دسته دو بازی کرد و فصل پیش با پاس 50 میلیون تومان قرارداد بست! تفکر مربیان غیربومی پاس نیز حضور حداقلی بومیان در پاس بود اما من سعی کردم که تعداد بومی‌ها در تیم زیاد شود و این تلاش‌ها تا حد زیادی نتیجه داد. من همه‌جا از نام همدان و همدانی حمایت کرده‌ام و به همین دلیل بین مسئولین باشگاه منفور بودم.

 

برای مربی‌گری در مدارج بالا باید دلال خوبی داشته باشی!

 

در فوتبال ایران تا با دلالی قوی در ارتباط نباشی، در مدارج بالا مربی‌گری نخواهی کرد. بسیاری از مربیان همدانی برتر از مربیان غیر بومی که در پاس به عنوان دستیارحضور پیدا میکنند, هستند.

 

رفتن بازیکنان، هدف‌گذاری غلط و غرور باعث سقوط الوند شد

 

بزرگترین ضربه را به الوند رفتن برخی بازیکنان کلیدی در نیم فصل، هدف گذاری برای صعود به لیگ برتر در ابتدای فصل و غرور کل تیم زد. بهتر بود که برای صعود الوند به لیگ برتر برنامه‌ای 3 ساله تدوین می‌شد که از سویی توقع صعود به تیم فشار روانی ایجاد نمیکرد و از سوی دیگر بازیکنان بومی الوند برای حضور در لیگ برتر پخته‌تر می‌شدند.

 

اگر الوند از همدان برود، فوتبال همدان به چند سال قبل بازمی‌گردد!

 

اگر الوند از همدان برود، فوتبال همدان به رکود چند سال قبل بازمی‌گردد به همین دلیل باید تلاش کرد که الوند در همدان حفظ شود و به رشد فوتبالیست‌های جوان و با انگیزه این شهر کمک کند.

 

مسئولان شهرداری پشت مسابقات لیگ محلات پنهان نشوند!

 

جامعه ورزش از دیدگاه ورزشی به کاندیداهای شورای شهر رای داده‌ است و از آنان انتظارات عملی شدن شعارهایشان را دارد. مسئولان شهرداری نباید تنها به مسابقات محلات اکتفا کنند و پشت آن پنهان شوند. حتی اگر تیم‌های رو به اضمحلال همدان متعلق به شهرداری هم نباشد ، مسئولان باید وارد گود شوند و به کمک این تیم‌ها بیایند. بسیاری از تیمها با نام شهرداری در مسابقات شرکت میکنند؛ چرا شهرداری همدان با این همه امکانات این کار را نمیکند؟

 

گفتگو از: روزبه کاظمی

 

نظرات   

 
+1 #21 سعید باقر 1393-05-22 14:52
همانی ارزش حمایت کردنو نداره اقای صمدیان.همونایی که شما تمام تلاشتانو کردین و از شخصیت و ابروت و زندگیت مایه گذاشتی تا بیان تو سطح اول فوتبال شهر.همونا باعث شدن که نردبان زیر پات بشکنه و برگردی پله اول.
 
 
+3 #20 مربی 1393-05-21 15:28
یک خاطره بگم فوتبالیه؟یروزاون آقای اولیایی مسول تیم منتخب همدان بود؟وآقای دکترذوافقارنسب استاددانشگاه دردانشگاه همدان وبصورت افتخاری سرمربی تیم همدان بودندودرانزمان بهترین تیمو همدان داشت که همه فوتبالیها شاهدن؟دریک جلسه ای استانداروقت همدان به اولیایی گفت حالا که مربی خوبی مثل ذوالفقارنسب داره باتیمتون کارمیکنه باهاش قراردادببندید تااگرزمانی از دانشگاه همدان منتقل شدبفوتبال مااسیبی نرسد. اولیایی درجواب استاندار گفت نه باباایشان مفتی داره کارمیکنه چرابهش پول بدیم!!!نتیجه اینکه دکترذوالفقارنسب2ماه بعدمنتقل تهران شدند !!!وخب معلومه فوتبال همدان هم بی مربی شد>همیشه مسولین ورزشی همدان اینطوری بودن .بعدشم بازهمین
 
 
+10 #19 دادا 1393-04-28 18:22
بابک صمدیان دروغگو نه دلال ;-)
 
 
-28 #18 شانه ای 1393-03-30 23:02
جناب نقاش باشی اگه تا الان نفهمیدی از این به بعد هم این اتفاق نخواهد افتاد
 
 
+14 #17 علیرضا نوری 1393-03-30 15:29
4- البته نوعی روان پریشی تاریخی در این شهر هست که همواره دنبال هوچی گری است از رسانه ها بگیر تا مسئولین و مدیران و حتا تعدادی از همکاران بی هویت که همیشه دنبال سفره ی آب و نان دار می گردند و این وسط فرقی نمی کند صمدیان یا فرد دیگر مهم خالی شدن عقده ها است که باید جایی خود را نشان دهد////امیدوارم فضایی فراهم شود هرکس حرفی دارد با هویت واقعی خود بزند و گرنه چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من
 
 
+12 #16 علیرضا نوری 1393-03-30 15:28
ذکر چند نکته ضروری است
1- این مشخصه ی جوامع جهان سوم و البته استبدادی است که افراد همیشه با هویت جعلی چهره ی غیر واقعی خود را نشان می دهند پس آنکه پشت این نام های کذایی خود را پنهان می کند نه جسارت نقد و ننه شهامت مواجه شدن با چهره های واقعی را
2- به گمانم خود این صفحه (همدان فوتبال) بدش نمیاید این شکل از رفتار و توهین ها را بازتاب دهد و به شکلی به حاشیه های دم دستی و پوپولیستی دامن بزند
3- بابک صمدیان تنها یک مربی جوان نیست بلکه نماینده ی طیف مربیان جوان و تحصیلکرده این شهر است که تواناییش را کسی که اندکی شعور فوتبالی داشته باشد درک می کند این نوع کامنتها و مخالفتها دنبال همان نگرش سنتی است که نمی خواهد این مریبان جوان جای مثلا با تجربه ها بگیرند یعنی این شهر اینقدر بی مربی است که فردی مثل خورشیدی مربی پاس شود و آن وقت همین حضرات که اینجا بر علیه صمدیان کامنت می گذارند سرشان را در لاک حماقت فرو کنند و دم بر نیارند و بنشینند ببینند کی یک مربی بومی رشد می کند شروع کنند به تخلیه ی عقده های روانی
 
 
+14 #15 مدافع سابق 1393-03-27 10:18
از همدان فوتبال تقاضا مندم کامنت هایی که به فوتبالی ها توهین میشود رو در معرض دید عموم قرار ندهند . بعضی از دوستان با غرض شخصی وارد میشوند و متاسفانه اجتماعی نیستن
 
 
+107 #14 همدان شهر من است 1393-03-25 00:57
از همدان فوتبال انتظار ميرود از توانايي هاي همدان بعنوان رسانه مراقبت نمايداز جمله اين توانايي ها مربيان تحصيلكرده ميباشند واز جمله اين مربيان بابك صمديان است.درسته فوتبال همدان به گستردگي استانهايي مثل اصفهان وآذربايجان شرقي وخوزستان نيست ولي قطعا بدانيد مربيان تحصيلكرده همدان در هر كدام از اين استانها بودند الان در سطح كشور مطرح و نام داشتند.انتقاد بجا ودرست در قالب كلمات محترمانه باعث پيشرفت است ولازم ولي با بي احترامي به مربيان بومي توقع نداشته باشيد فوتبال همدان بومي شود.از همدان فوتبال بعنوان رسانه اي كه دارد جا باز ميكند انتظار ميرود بستر توهين نگردد.در داخل استان مربيان بومي را ميكوبيم وجنابان خارج از استان هم مدعي هستند همدان مربي ندارد آنوقت مدعي تعصب به همدان وهمداني هستيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟...
 
 
+30 #13 نقاش بزرگ رنگكار قرن 1393-03-24 23:55
حميد شانه اي ما نفهميديم تو چه رنگي هستي؟؟؟ سياه - سفيد يا بيشتر خاكستري-----نقل کردن شانه ای:
ما تمام هم و غممان اینه که چرا غیر فوتبالی ها در فوتبالن و فوتبالی ها خانه نشین . خوب حالا یه فوتبالی با سابقه خوب با تحصیلات و با مدرک که چندین سال زحمت فوتبال همدان رو کشیده چرا نباید تو پاس باشه و به درجات مناسبی برسه . بابا شماها خیلی بی معرفتید که درموردش بد میگین . یا همدانی نیستید یا غرض شخصی دارید یا فوتبالی نیستید . شهامت داشته باشید
 
 
+23 #12 هوادار3 1393-03-23 10:04
عزیزی که با سه نام کابری (پاسی واقعی . داغیبی.عماد ) سه کامنت گذاشتی خدا قوت . . اگر حرف حساب داری و مشکل نداری با یک نام حرفت رو بزن . معلومه مشکلت با این بابا شخصیه
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن