فوتبال همدان را از دست رفته می‌بینم!

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_golmohammadi.jpgهادی گلمحمدی سال 1355 در روستای کهنوش تویسرکان متولد شد .به عقیده خودش هیچگاه در جوانی فوتبالیست خوبی نبوده وبالاترین سطح بازیگری لیگ استان بود او خیلی زود از بازیگری کنار کشید اما به دلیل علاقه وافرش به مربیگری روی آورد. دارای مدرک مربیگری A آسیا و طی چهارده سال در کلیه رده های سنی مشغول فعالیت و تا کنون ادامه دارد.

 

دوران مربیگری او با فراز و فرود هایی همراه بود توانست سال 86با تیم جوانان بهزیستی به لیگ برتر جوانان کشور و با تیم بزرگسالان در سال 88 به لیگ دسته دوم کشور صعود کند. افتخار او معرفی 15 مربی و 5 داور وحداقل 50 بازیکن به فوتبال استان و کشور می‌باشد که برخی از این داوران مانند :پیام حیدری، امید جمشیدی، مرتضی دباغیان و... در سطوح بالای فوتبال کشور سوت زدهاند.

 

وی مربی تاثیرگذاری در بازیکن سازی فوتبال استان بوده است. گلمحمدی شاگردان زیادی مانند مهرداد رضایی، میلاد صالحی، مصطفی یوسفعلیزاده، وحید علیآبادی، علی اصغرعاشوری، حمیدگلزاری، آرمین طلایی‌منش، مسعود رمضانی و ... را به فوتبال کشور معرفی کرده است.


گلمحمدی یکی از با برنامهترین و بازیکنسازترین مربیان استان است و به همین دلیل میزبان وی در "همدان فوتبال" بودیم.


این گفتگو را به تفصیل در زیر میخوانید:


در بهزیستی عشق به کار حرف اول را میزد

هنوز هم بزرگترین افسوس من به بهزیستی مربوط است زیرا بهزیستی مکتب و کارخانه قوی بازیکن سازی بود. آنجا هیچ حرفی از پول نبود زیرا میان مربیان و بازیکنان عشق به کار حرف اول را میزد. من هم همیشه عاشق مربیگری بودهام و به پول کمترین اهمیت را دادهام.سالی که با بهزیستی به لیگ دو صعود کردیم تیمی کاملا بومی، جوان و پرورش یافته خود باشگاه داشتیم . متاسفانه تصمیمات اشتباه باعث انحلال آن مجموعه خوب شد .


فوتبال همدان را از دست رفته میبینم!

توجه ویژه به ردههای پایه، باعث رشد و پیشرفت فوتبال هر استان و کشوری است. برای پرورش بازیکنان در این رده بازیهای رسمی امری مهم و تاثرگذار است. هر بازیکن باید حداقل هشت ماه درگیر مسابقه و در طول سال 30 بازی رسمی انجام دهد تا پیشرفت نماید، در فوتبال استانی که مسابقات جوانانش طی 2 ماه و با شش بازی به اتمام میرسد، کدام فوتبالیست رشد میکند؟ ای کاش به جای اینکه برای مسابقات زیر 14 سالهها آسیا هزینه کنند، پولها را خرج پایهها و پرورش استعدادهای فوتبال استان میکردند. به عقیده من با این روند رو به قهقرا میرویم. ضمنا باید به مربیان عاشق رده های یایه توجه، و نباید آنها را دلسرد کرد .


با سه درخواست حضور در باشگاه شهرداری را پذیرفتم

وقتی به باشگاه شهرداری رفتم تیم بزرگسالان واگذار شده وکلیه رده های سنی تعطیل بود. زمانی که با حسن محمدی، مدیرعامل وقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری صحبت کردم، سه خواسته فوتبالی را مطرح کردم و حرفی از پول نزدم.

خواسته اول وجود آکادمی پویا ، تشکیل کلیه رده های سنی و پشتوانهسازی برای تیم بزرگسالان ، خواسته دوم اعزام تیمهای قهرمان هر رده به مسابقات کشوری و خواسته سوم دادن سه سال فرصت برای پیشبرد برنامهها و اهدافم بود که آقای محمدی هم با نگاهی مثبت و فوتبالی این خواسته ها را پذیرفت.

طی این سه سال تشکیل مدرسه فوتبالی دائمی، صعود تیمهای نونهالان و نوجوانان به لیگ برتر کشور، قهرمانی تیمهای امید وبزرگسالان و صعود به لیگ کشور نتیجه برنامه ریزی، نگاه مثبت مسئولین باشگاه و تلاش همه اعضا و مربیان باشگاه بوده است.

در مقطعی به دلیل ایجاد برخی مشکلات حدود 1ماه از شهرداری جدا شدم؛ در آن مقطع مذاکراتی نیز برای مدیریت آکادمی باشگاه پاس داشتم اما نمیخواستم چیزی که در شهرداری کاشتهام رها کنم، به همین دلیل با صحبت‌های مجدد برگشتم و خواستار تشکیل تیم برگسالان، نگاه جدی تر به تیمهای یایه و اختیار تام جهت ادامه فعالیت داشتم .که با دید باز و حسن نیت اعضای هیئت مدیره و حسن محمدی خواسته ها مورد قبول قرار گرفت و همان سال تیم بزرگسالان باشگاه با اقتدار و بدون باخت قهرمان لیگ برتر استان گردید .


تیم را با شرایط خودشان بستم، خودشان از همان شرایط انتقاد کردند!

سال 92 پیمان صادقی به عنوان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری منصوب شد و بانگاهی مثبت از برنامههای ما حمایت زیادی کرد.

هیات مدیره از من خواست تیم بزرگسالان را جوان ، بومی و با هزینه کمی ببندم و تیم را صد در صد بومی ( 60 درصد نیروهای حاضر در باشگاه) و باهزینه منطقی بستیم ولی در ادامه کار به همین دلایل مرا کوبیدند و گفته شد تیم بد بسته شده در حالی که مسابقات در دور اول سخت و بصورت تک بازی انجام گرفت؛ تیم با یک باخت و با اقتدار به دور دوم صعود کرد. ما بعد از آنالیز ، در 10 مسابقه 29 گل زده داشتیم که 22 گل روی کارهای تمرین شده بود .


60% نتیجهگیری در فوتبال پیش از آغاز مسابقه است

به عقیده من 60% نتیجهگیری در فوتبال پیش از آغاز مسابقه است ، مانند نحوه تمرینات ، اردوها ، مسائل روحی و روانی و...و میتوان 40% دیگر را در زمین کسب کرد. ولی متاسفانه در دور دوم بیشتر مسابقات را قبل از بازی باختیم.


برای صعود به لیگ دسته دو 12 شاخص ارائه کردم

در دور دوم مسابقات لیگ دسته سوم ، برای صعود به لیگ دو کشور ، در جلسه با اعضا هیئت مدیره شاخصهایی از قبیل: فراهم کردن زمین تمرین مناسب در فصل سرما، تقویت و رفع نقاط ضعف نیم با بازیکنان جدید ، رفت و آمد مسافتهای طولانی به وسیله هواپیما، حمایت همهجانبه هیات مدیره و ... ارائه کردم که متاسفانه عملی نشد . اما سه دلیل عمده مانع نتیجهگیری ما در دور دوم مسابقات شد . اول نداشتن زمین تمرین مناسب بود و همین مشکل باعث شد که در طول1 ماه تنها 4 جلسه تمرین کنیم!

یکی دیگر از دلایل عدم نتیجه گیری ما حضور افرادی در باشگاه بود که با حضور من مخالف بودند و اجازه ندادند تمرکز لازم را داشته باشم ولی صادقی مدیر عامل باشگاه از بنده حمایت کرد .

سومین دلیلی که باعث عدم موفقیت ما شد، بدشانسیهای زیادی بود که از جنبه اشتباهات داوری، مصدومیت بازیکنان، قرعه بد و... برای ما ایجاد شد.

لازم به ذکر است که بعد از رفتن من از باشگاه، امکانات بیشتر شد و نتایج بدتر!

ضمنا اعتقاد دارم مشکل تیم ما بودجه کم و نداشتن بازیکن نبود زیرا نمایندگان کرمانشاه و خورموج که صعود کردند را در زمین خودشان متوقف کردیم؛ خورموج با بودجه 250 میلیون تومانی صعود کرد.


پاس از روز اول درست مدیریت نشد!

وقتی پاس به همدان آمد، دو خلا در فوتبال استان رفع شد. اول به فوتبال استان شخصیت و هویت بخشیده شد و دوم امید و انگیزه را در میان جوانان علاقهمند همدانی بارور کرد اما به عقیده من پاس از روز اول به درستی مدیریت نشد. از بدو ورود پاس به همدان این روزها را پیشبینی میکردم. برای نتیجهگیری چه کاشتهایم و چه چیز می خواهیم برداشت کنیم ؟به عقیده من هر مدیری که به پاس آمد، سعی در مثبت جلوه دادن وجهه خودش بود .که امیدوارم با مدیریت مهندس یدی روزهای خوبی در انتظار پاس باشد .


مشکل پاس در عدم برنامهریزی است

اگر برنامهریزی درستی صورت نگیرد، شاید موفقیتهای مقطعی به دست بیاید اما این موفقیتها هیچگاه به صورت پایدار نخواهد بود. مشکل پاس در عدم برنامهریزی وهدف‌گذاری است. میخواهیم به هر قیمتی به لیگ برتر برویم ولی برایش صبر و برنامه نداریم چرا که اگر ساختار منظمی وجود نداشته باشد، بهترین مربی ایران هم نمی تواند نتیجه بگیرد.


اگر زمین سعیدیه تعطیل شود، پایههای پاس تعطیل میشوند!

6 سال است که مسئولان پاس میگویند آکادمی داریم پس چرا هیچ خروجی نداشته است؟ این نوع آکادمی فقط جهت فریب افکار عمومی بوده است. اگر زمین سعیدیه تعطیل شود، پایههای پاس تعطیل میشوند! هزینه جهت تیمهای یایه سرمایه گذاری برای آینده است .


افسوس تیم الوند را میخورم

الوند به دلیل مدیریت ، مربیان و بازیکنان بومی، محبوبیت و شخصیت خوبی در دو سال اول کسب نمود و بدلیل نوع مدیریت، تلاش وبی ادعا بودن طلایی و کل مجموعه توانستند نتایج مطلوبی بگیرند؛ ولی اگر برنامهالوند در سال سوم ماندن در لیگ دسته یک و فراهم نمودن زیرساختها بود، موفقیت های زیادی برای این تیم حاصل میشد اما بالا رفتن توقعات، کمرنگ شدن همدلیها و رفاقتها و غرور مجموعه الوند باعث افت و در نهایت عدم نتیجه گیری این تیم شد. من افسوس الوند را میخورم و امیدوارم که الوند منحل نشود.


دلزده شدهام اما عاشق مربیگری هستم!

از فوتبال دلزده شدهام اما عاشق حرفه مربیگری هستم همیشه میخواهم جایی فعالیت کنم که تاثیرگذار باشم. هم اکنون پیشنهادی ندارم اما اگر پیشنهاداتی ارائه شود، به آنها فکر خواهم کرد.


از انتقادات فرار نکنیم!

برای تمام ییشکسوتان و و مربیان احترام قائلم بیائیم بجای فریب خود و فرار کردن از انتقادات ، پای صحبت منتقدان دلسوز بنشینیم. شاید بدلیل اینکه همیشه صادقانه صحبت و انتقاد میکردم افرادی با من دشمن باشند ولی برایشان احترام قائلم . عزت هر کس دست خداست نه بنده اش!

 

گفتگو از: روزبه کاظمی


نظرات   

 
+25 #41 مهرداد 1393-05-26 01:10
اون موقع که پول توش نبود و همه با عشق و علاقه به فوتبال کار میکردن اما حالا؟
 
 
-28 #40 مربی 1393-05-21 15:31
اقای مربیaاسیا .فوتبال همدان کی بدست آمده که حالا ازدست رفته میدانیدش
 
 
+26 #39 مربی 1393-05-18 10:52
فقط هادی گلمحمدی
 
 
+26 #38 مربی 1393-05-15 10:52
فقط هادی گامحمدی
 
 
-21 #37 Hamid Shanei 1393-05-10 09:36
مجید جان سلام . کجایی پسر . داداش رو میبینم که با آمبولانس اورژانس میاد کنار زمین فوتبال و مسابقات رو پوشش میده . اگه تونستی شماره بذار تا تماس بگیرم گویا تبریز باشی
 
 
+16 #36 مربی 1393-05-04 11:59
فقط هادی گلمحمدی و بس حالا هی از روی حسادت بیاد لایک منفی بزارید
 
 
-10 #35 دادا محسن 1393-05-01 23:53
:D. اگه بعضی ها غرض ندارن این متن قبلی بنده حقیر کجاش بده که لایک منفی میگذارند؟( عزت دست خداست نه بنده هاش) با خدا مشکل دارید یا بنده هاش که فکر خدا هستند؟؟؟
این رو چهل و اندی سال تجربه به من آموخته که اگر تمام انسانهای دنیا جمع بشن که کسی رو بزرگ کنند نمیتونند مگر اراده خداوند متعال در اون باشه و برعکس اگر تمام انسانهای دنیا جمع بشن که یک نفر رو زمین بزنند اگر خداوند اراده ای به آن نداشته باشد نخواهند توانست.
 
 
-27 #34 دادا محسن 1393-04-31 19:16
ایول آقا هادی دمت گرم به قول شماست عزت دست خداست نه بنده هاش ;-)
 
 
-67 #33 نیما 1393-04-31 12:23
خدا پشت و پناهت آقا هادی ما شما رو استوره خودمون میدونیم اون موقع که از جیب خودت واسه بچه های باشگاه بهزیستی کفش و لباس میخریدی و با مربیان جوان و عاشق مثل دوست و برادر بودی رو فراموش نکردیم ایول هادی گلمحمدی به قول دوستمون که نوشته فقط هادی گلمحمدی و دوستان باوفاش.
 
 
-66 #32 منطق 1393-04-31 12:06
اون موقع که پول تو فوتبال همدان نبود باشگاه بهزیستی با دلسوزیهای آقای گلمحمدی و دوستان با وفاش حرف اول رو میزد تا اونجا که با بازیکنان خودش که دست پرورده آکادمی یا مدرسه فوتبال و رده های پایش بود با چند جوان فوتبالیست به لیگ دو کشور صعود کرد اما وقتی پاس به همدان آمد و پول تو فوتبال زیاد شد و عده ای دنبال حق خودشون از فوتبال بودن با کمک مدیریت اونموقع هیئت فوتبال باعث انحلال بهزیستی شدن اما هیچی از ارزشهای هادی گلمحمدی و دوستاش کم نشده ;-)
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن