پاس عقب ماندگی ورزش همدان به زمین فوتبال؛

یدی به ید بازیکنان همدانی مدیرعامل پاس شد

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_bolouri-shahsavand_boloori-1.jpgبازیکن اسبق تیم فوتبال پاس همدان گفت: یدی با حمایت بازیکنان همدانی مدیرعامل پاس شد اما جای بازیکنان بومی در تیم پاس خالی بود.
به گزارش "همدان فوتبال"، پس از ماندگاری تیم پاس همدان در لیگ دسته یک فوتبال کشور با وجود حمایت های بی سابقه مدیران استان به ویژه محمد ناصر نیکبخت از این تیم و تحقق 70 درصدی اعتبارات مورد نیاز این تیم، سکوت منتقدان و دلسوزان تیم پاس که در طول یک فصل برای موفقیت پاس در بازی ها و صعود به لیگ برتر سعی بر حمایت تیم داشتند، شکست و پس لرزه های ماندگاری پاس در لیگ یک فوتبال و موج انتقادات آغاز شد.

پیشکسوتان و بازیکنان بومی بیش از همه از وضعیت نابسامان پاس و بازماندن از فرصت لیگ برتری شدن، گلایه دارند و انتقادات آنها بیش از آنکه جنبه زیر سوال بردن مدیریت و کادر فنی تیم داشته باشد، حسرت فرصت های سوخته ای است که با اعمال مدیریت صحیح و دقت در انتخاب ها می توانست شرایط بهتری را ایجاد کند.

هادی بلوری نوین بازیکن اسبق و بومی تیم پاس همدان و همچنین الوند همدان یکی از منتقدان به عملکرد مدیریت و کادر فنی تیم پاس است و با تمام شدن فصل و مشخص شدن تکلیف تیم، تصمیم بر بیان ناگفته هایی گرفت که در طول یک فصل از گفتن آن امتناع کرده بود و به همین بهانه با حضور در دفتر پایگاه خبری "همدان فوتبال"، سخنانی که بیشتر رنگ و بوی انتقاد داشت، مطرح کرد که ماحصل این گفتگو در ادامه آمده است:

بلوری نوین از همان ابتدا اصرار بر این داشت که لطفا حرفهایم را سانسور نکنید و مباحث مطرح شده را به طور کامل انتشار دهید و در این رابطه گفت: در طول فصل با دیگر رسانه ها نیز مصاحبه هایی انجام دادم و همین تقاضا را داشتم اما مباحث کامل منتشر نشد و "همدان فوتبال" تنها رسانه ای بود که تمام حرف هایم را کامل منعکس کرد و در طول فصول گذشته حمایت خوبی از فوتبال و بازیکنان همدانی داشت.

فوتبالیست همدانی ضمن تقدیر از حمایت های همیشگی استاندار همدان از تیم پاس، اظهار داشت: در طول چند سال گذشته، هیچ استانداری به اندازه نیکبخت از پاس حمایت نکرد و در تمامی بازیها در ورزشگاه حضور یافت و از لحاظ مالی و معنوی حامی تیم بود که این حضور مایه دلگرمی بازیکنان بود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین تصمیم های استاندار  انتخاب مدیر بومی به عنوان مدیرعامل پاس بود هرچند مدیر عامل باشگاه از بازیکن و مربی بومی در تیم بهره ای نگرفت.

بلوری نوین با بیان اینکه مدیران عامل سابق تیم پاس از بازیکن بومی حمایت خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که یدی مدیر عامل پاس به بازیکنان همدانی تیم الوند قول حضور در تیم پاس را داد و وقتی سرمربی غیر بومی برای هدایت تیم انتخاب شد تمامی پیشکسوتان، مربیان و بازیکنان همدانی کنار گذاشته شدند.

یدی گفت ریشه بومی ها را از پاس می زنم
وی با تأکید بر اینکه یدی در مقابل بازیکنان همدان ایستاد و علیه آنها جبهه گرفت، یادآور شد: مدیرعامل پاس بعد از اینکه به این سمت منصوب شد به ما گفت ریشه بومی ها را از باشگاه پاس می زنم در حالیکه یدی هرچه در پاس دارد از فوتبالی های همدان دارد.
این بازیکن همدانی با بیان اینکه عدم موفقیت تیم الوند در اواخر فصل گذشته نیز نتیجه عدم درایت در انتخاب ها بود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یدی مدیریت تیم پاس را بر عهده داشت گفت داغ تیم الوند را بر دل شهرداری چی ها می گذارم و باشگاه را به آنها واگذار نمی کنم که این موضوع تأسف برانگیز است.
بلوری نوین ادامه داد: ما بازیکنان همدانی در هر شرایطی از مدیرعامل پاس حمایت کردیم و زمانی که در الوند هم بازی می کردیم از هیچ تلاشی برای موفقیت تیم دریغ نکردیم و با وجود اینکه مبلغ قرارداد ما از غیر بومی ها کمتر بود و دیرتر از آنها نیز پرداخت می شد، سکوت می کردیم اما با وجود این شرایط، یدی سر بازیکنان همدانی را کلاه گذاشت.

در دوراهی الوند و پاس، کلاه همدانی ها را باد برد!
وی به داستان حق خوری یدی از بازیکنان تیم الوند اشاره کرد و افزود: مدیران قبلی پاس وقتی با بحران مالی روبه رو می شدند از ما می خواستند که صبر کنیم تا وضعیت بهتر شود و بعد از رفع مشکلات مالی، مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت می شد اما یدی به ما وعده هایی داد که به سرانجام نرسید.
این بازیکن همدانی همچنین تصریح کرد: یدی در تیم الوند از ما خواست که مبلغی از قرار داد خود را ببخشیم تا بتوانیم در تیم پاس حضور داشته باشیم و پس از حضور در پاس، مبالغ بخشیده شده با قرار داد جدید جبران شود اما نه تنها مبلغ باقی مانده قرارداد الوند پرداخت نشد بلکه یدی و سرمربی پاس بازیکنان بومی را نخواستند و به این شکل حق ما پایمال شد.
وی افزود: بعد از اینکه حضور ما در تیم پاس منتفی شد از یدی خواستیم تا باقی مانده قرارداد الوند را به ما بپردازد که در پاسخ گفت: من اگر می خواستم قرارداد شما را بپردازم همان موقع و در پایان فصل پرداخت می کردم که این موضوع جای تأسف دارد.
بلوری نوین با اشاره به قرارداد 75 میلیون تومانی خود با تیم الوند، یادآور شد: حتی ریالی از قرارداد الوند پرداخت نشد و قرار داد پاس نیز که 60 میلیون تومان بود به طلبکاری قبل پیوست و با این وجود سکوت کردم تا برای تیم پاس در طول فصل حاشیه ایجاد نشود.
وی با اشاره به سیر نزولی رشته فوتبال در همدان در طول 10 سال اخیر، گفت: ما در گذشته 15 تیم فوتبال در رده های نوجوانان، جوانان و امید در شهرستان همدان داشتیم و دیگر شهرستانها نیز دارای تیم فوتبال بودند اما علیرغم اینکه انتظار می رفت تعداد تیم های فوتبال افزایش پیدا کند و رشد داشته باشد، شاهد رکود آن بودیم و امروز تنها سه تیم پاس، شهرداری و علم و ادب را در همدان داریم که تأسف برانگیز است.

پاس عقب ماندگی ورزش همدان به زمین فوتبال
بلوری نوین با بیان اینکه ورزشکاران دیگر رشته ها در استان فوتبال را مقصر بی توجهی به رشته های ورزشی دیگر می دانند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران استان معتقدند که فوتبال حق آنها را خورده و باعث حذف تیم ها در لیگ های مختلف ورزشی شده در حالیکه می بینیم فوتبال هم دستخوش بی مهری قرار گرفته و شرایط گذشته را ندارد.
وی ادامه داد: سوال من از مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان این است که چرا تیم های کشتی، بسکتبال، والیبال و هاکی که سرآمد هاکی ایران بود از حضور در لیگ انصراف دادند و مورد بی توجهی قرار گرفتند و یا اینکه چرا امتیاز تیم فوتسال علیصدر واگذار شد و ورزش همدان با چنین وضعیتی روبه رو شد؟
هادی بلوری نوین با اشاره به اظهارات مهابادی سرمربی تیم پاس در رابطه با عملکرد بازیکنان همدانی، یادآور شد: سرمربی پاس در ابتدای فصل به ما گفت که بازیکنان همدان تنها در حدی هستند که تیم را در لیگ یک حفظ کنند و ما بازیکنانی می خواهیم که تیم به لیگ برتر صعود کند در حالیکه با وجود بازیکنان مورد نظر ایشان، تیم در لیگ یک ماندگار شد.
وی اضافه کرد: مهرداد رضایی بازیکنی که مورد تأیید مهابادی قرار نگرفت به ستاره تیم سیاه جامگان تبدیل شد و بازی اثرگذار او منجر به صعود این تیم به لیگ برتر شد، او همان بازیکنی بود که سرمربی اعتقاد داشت تنها در حد و اندازه حفظ تیم در لیگ دسته یک بازی می کند و چنین اعتقادی شامل حال دیگر بازیکنان بومی همدان نیز می شد.
بازیکن اسبق تیم پاس با بیان اینکه مهابادی حتی یک بازیکن بومی را نیز قبول نداشت، گفت: سوال من از سرمربی پاس این است که کدایم یک از بازیکنان پاس از بومی ها بهتر و قوی تر بودند؟

هیئت مدیره پاس و انتصاب یدی؛
انتخاب اختیاری یا به دستور افتخاری؟
وی به نفوذ هیئت رئیسه باشگاه پاس در انتخاب سرمربی، اظهار داشت: مدیرعامل مهمترین نقش را در انتخاب سرمربی دارد اما کسی که بیشترین نفوذ را در هیئت ریسه و به تبع آن در انتخاب سرمربی داشت مدیرکل ورزش و جوانان بود و با وجود اینکه می توانست از مربیان بومی استفاده کند، سرمربی غیر بومی را ترجیح داد.
این بازیکن همدانی همچنین تصریح کرد: در زمان مدیران عامل قبلی نزدیک به 10 تا 12 بازیکن همدانی در تیم پاس بازی می کردند و به مربیان بومی بها داده می شد اما با انتخاب سرمربی غیر بومی، تمامی بازیکنان بومی جز سید جمال معصومی کنار گذاشته شدند که این بازیکن نیز آنچنان مورد استفاده قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه با اعتماد به ظرفیت های بومی تیم الوند از لیگ دسته دو فوتبال به لیگ دسته یک صعود کرد، گفت: مربیان و پیشکسوتان فوتبال همدان تاریخچه ای از فوتبال همدان هستند و همین بومی ها بودند که باعث صعود الوند به لیگ یک شدند اما متأسفانه مورد بی مهری یدی مدیر عامل پاس قرار گرفتند و خبری از حمایتی که یدی قول داده بود، نشد.

"حمایت" واژه ناشناخته مچموعه ورزش استان همدان
بلوری نوین با بیان اینکه شهرداری همدان در حمایت از فوتبال در سطح محلات عملکرد بسیار خوبی دارد، یادآور شد: در حال حاضر شهرداری 90 تیم را در سطح محلات و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان حمایت می کند و اگر هر تیم 20 بازیکن داشته باشد نزدیک به دو هزار نفر را در تیم های فوتبال پرورش می دهد و این اقدام قابل تحسین است و مجموعه ورزش استان با اینکه متولی اصلی فوتبال است سه تیم بیشتر ندارد.

برد و عکس یادگاری مدیران، باخت و فرار مدیران
وی با بیان اینکه مدیران ورزش همدان در زمان بحران در تیم الوند هیچ حمایتی از تیم نداشتند، گفت: این در حالی است که در شرایط مطلوب و پس از برد تیم الوند و پاس، با اعضای تیم عکس یادگاری می گرفتند.
وی با اشاره به تحقق 70 درصدی قرارداد اعضای تیم پاس بر اساس گفته مدیرعامل این باشگاه، بیان کرد: امسال در تیم پاس میلیاردی هزینه شد و از این هزینه ای میلیاردی چیزی نصیب بازیکنان همدانی نشد و در آخر هم با وجود هزینه های انجام شده، تیم در لیگ دسته یک باقی ماند.

پاس تشنه لیگ برتر و بازیکنان سیراب از پول
فوتبالیست همدانی در ادامه خطاب به مدیر عامل پاس گفت: آقای یدی امسال که پاس هم از لحاظ مالی و برخورداری از تجهیزات بهترین و بی سابقه ترین وضعیت را داشت، هم 70 درصد قراردادها محقق شد، هم استاندار حمایت ویژه ای از تیم داشت و هم رسانه ها با وجود مشاهده کاستی ها، تیم را حمایت کردند و بدی ها را خوب جلوه دادند، پس چرا تیم پاس صعود نکرد؟
وی اضافه کرد: بازیکنان هیچ تیمی به اندازه پاس مورد حمایت قرار نگرفتند و 70 درصد قرارداد خود را دریافت نکردند با وجود اینکه پاس در لیگ یک ماند و بازیکنان پول خود را گرفتند و رفتند و برخی نیز علیه پاس و مدیریت آن مصاحبه کردند و با این وجود یدی باید قدر بازیکنان بومی را بداند که در سخت ترین شرایط هم سکوت کردند.
این بازیکن فوتبال افزود: اگر قرار بود تیم در لیگ دسته یک ماندگار شود بهتر بود که هزینه ها صرف جوانان همدان می شد که نسبت به تیم شهر و استان تعصب دارند و چشم امید آنها به پاس و فوتبال بود اما متأسفانه چنین نشد.

60 درصد قرارداد الوند کجا و 70 درصد قرارداد پاس کجا؟
وی با بیان اینکه در فصل گذشته نیز یدی مدیرعامل باشگاه الوند اظهاراتی را مبنی بر پرداخت60 درصدی قراردادهای بازیکنان مطرح کرد، اظهار داشت: این 60 درصد که بارها در رسانه ها تکرار شد از قراردادهای کمتر از 10 میلیون تومان بازیکنان بود در حالیکه 70 درصد قراردادپرداخت شده اعضای تیم پاس از قراردادهای بیش از 100 میلیون تومانی آنها بود.
بلوری نوین در پایان تصریح کرد: تقاضای ما از استاندار همدان این است که حالا که تصمیم بر انتخاب مدیرعامل جدید برای پاس گرفته، مدیری بومی انتخاب کند، هرچند با وجود کسی که بیشترین نفوذ را در انتخاب مدیر عامل دارد، وضعیت فرقی نخواهد داشت و ریشه همان ریشه است.

گفتگو از فرشته اکبری

نظرات   

 
-13 #12 SOHRAB 1394-02-27 08:56
سلام . کاش از جناب هادی بلوری سئوال می کردید تیم شهرداری همدان با سرمربیگری پیشکسوت همدانی جناب محمد بهگندم و بازیکنان شاخصی چون جنابعالی ، علی شاهسوند و سایر بازیکنان به قول خودتان بومی چه گلی امسال به سر مردم زدید. همه معتقد به بازیکنان بومی هستند اما بومی باکیفیت نه شما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
+13 #11 m.gholami 1394-02-27 02:13
باسلام وتشکر از بازیکن ارزشمند شهرمون آقای هادی بلوری، واقعاچقد چندتا مثل هادی بلوری باید تاوان بی فکری مدیران و مسئولین رو بدهندمگه شهرهای. دیگه مثل انزلی چکار میکنن ک ما نمیتوانیم واقعا متاسفم برای مدیران ک ما پشت سر هم داریم نسل بازیکنان بومی رو از باشگاهای شهرمان بر میچینم :eek:
 
 
-11 #10 کیااا 1394-02-24 13:26
....Alii 388
تو چه میدونی فوتبال چیه. اخه گولاخ...همدان الان فوتبال نداره نه اون زمان که کسایی عین بلوری و ماها فوتبال بازی میکردیم....
 
 
-21 #9 Ali383 1394-02-24 12:42
بابا چمع کنید این کاسه کوزه بومی گرایی تون رو مگه تو قرون وسطی زندگی میکنیم چند درصد بازیکنان سپاهان و تراکتور و... بومی هستند هر کس تو این شهر دنبال سهم خودشه پرچم بومی گرایی رو علم میکنه بومیهاشم دیدیم چه گلی بسر پاس زدند اونا که بیشتراز غیر بومیها دنبال منفعت خودشان بودند مشکل پاس وجود ادمهای کوچک با فکر کوچیک دراونه اگه قراره اولویت بومی گرایی باشه همون بهتر که برین مشغول شین به تیمهای محلات که صددرصد بومین خدایا این تفکریه این جماعت دارن قبا از پاس کی فوتبال همدانو میشناخت بومی ها کجا بودند
 
 
+18 #8 کیاااا 1394-02-24 12:08
مرسی هادی بلوری.....
بلاخره پیدا شد کسی که حرف دل هوادارای بی خبر از همه جای تیم پاس رو بزنه.تا کی قرار این پول تو شهره همدان هزینه بازیکنای بی کیفیت غیر بومی بشه و فوتبالیستای این شهر پشت خط بمونن ...ما هوادرای این شه تمام قد از حرفا و موضع بازیکن بومی این شهر که به خاطر این تیم مسدوم شد وای مسیتیم و به طور کامل از هادی بلوری حمایت میکنیم شاید بقیه هم جرات حرف زدن پیدا کردن....
 
 
+19 #7 حامد 1394-02-24 12:07
عالیییییی ...بوود..بلوری حمایتت میکنیم
 
 
+17 #6 hd kia 1394-02-24 12:06
مرسی هادی بلوری.....
بلاخره پیدا شد کسی که حرف دل هوادارای بی خبر از همه جای تیم پاس رو بزنه.تا کی قرار این پول تو شهره همدان هزینه بازیکنای بی کیفیت غیر بومب بشه و فوتبالیستای این شهر پشت خط بمونن ...ما هوادرای این شه تمام قد از حرفا و موضع بازیکن بومی این شهر که به خاطر این تیم مسدوم شد وای مسیتیم و به طور کامل از هادی بلوری حمایت میکنیم شاید بقیه هم جرات حرف زدن پیدا کردن........
 
 
+16 #5 hd kia 1394-02-24 12:05
مرسی هادی بلوری.....
بلاخره پیدا شد کسی که حرف دل هوادارای بی خبر از همه جای تیم پاس رو بزنه.تا کی قرار این پول تو شهره همدان هزینه بازیکنای بی کیفیت غیر بومب بشه و فوتبالیستای این شهر پشت خط بمونن ...ما هوادرای این شه تمام قد از حرفا و موضع بازیکن بومی این شهر که به خاطر این تیم مسدوم شد وای مسیتیم و به طور کامل از هادی بلوری حمایت میکنیم شاید بقیه هم جرات حرف زدن پیدا کردن....
 
 
+16 #4 امیر محمدی پناه 1394-02-24 11:44
از این که تو این شرایط یک نفر پیدا شده که این توان را داشته باشه که بتونه حقایقو مطرح کنه قابل تحسینه و از مدیران تقاضا می کنم که به مشکلات فوتبال همدان و چنین حق خوری هایی رسیدگی کنند.
 
 
+16 #3 مجتبی 1394-02-24 09:08
اقای بلوری تمام حرفهایش درست وشجاعت ایشان قابل تحسین است اما چرافقط اسم از بازییکنان میبریددر حالیکه مربیان الوند درشکوفاشدن بازیکنان نقش اساسی داشتن انصاف نیست اسمی از انها نبرید
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن