فوتبال در صدر بیمه شدگان ورزشی همدان

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgرییس هیات پزشکی ورزشی همدان می‌گوید: فوتبال بیشترین سهم ورزشکار در دریافت کارت بیمه بین هیات‌های ورزشی این استان را در اختیار دارد.
به گزارش "همدان فوتبال"، رشید حیدری مقدم در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۷۴ هزار و ۴۴۵ ورزشکار در سطح استان همدان دارای بیمه ورزشی هستند.
وی اضافه کرد: فوتبال با یازده هزار و ۷۷۷ بیمه شده ورزشی، بیشترین سهم را در بین رشته‌های فعال استان همدان به خود اختصاص داده است.
حیدری مقدم ادامه داد: ۲۹ هزار و ۴۸۱ نفر از مجموع تعداد ورزشکار بیمه شده ورزشی در سطح استان همدان را بانوان تشکیل می‌دهند که به نسبت چند سال گذشته رشد خوبی داشته‌اند.
وی بیان کرد: رشته بدنسازی و پرورش اندام با هشت هزار و ۳۹۵ بیمه شده ورزشی پس از فوتبال بیشترین آمار جمعیت ورزشکار سازمان یافته را در اختیار دارد و ژیمناستیک نیز با هفت هزار و ۳۵ نفر در جایگاه سوم است.
رییس هیات پزشکی ورزشی همدان اظهار داشت: ملاک جمعیت رسمی ورزشکاران سازمان یافته در هر رشته دارا بودن کارت بیمه ورزشی است و فدراسیون‌ها و وزارت ورزش به این آمار استناد می‌کند.
حیدری مقدم با تاکید بر اهمیت برخورداری ورزشکاران از کارت بیمه ورزشی گفت: برخی ورزشکاران به دلیل بی‌توجهی به این مهم، در زمان مصدومیت یا آسیب دیدگی ورزشی با مشکل مواجه می‌شوند و باید هزینه های هنگفتی برای مداوای خود پرداخت کنند.
وی افزود: بهره مندی از بیمه ورزشی با کمترین هزینه باعث می‌شود تا ورزشکاران به هنگام حوادث و آسیب دیدگی ناشی از تمرین و مسابقه، به صورت رایگان درمان شوند.
رییس هیات پزشکی ورزشی همدان خاطرنشان کرد: پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از وظایف هیات پزشکی ورزشی است و تمامی اهداف و برنامه‌های هیات در حوزه‌هایی همچون درمان، پزشکی ورزشی و سلامت، آموزش و پژوهش تبیین شده است.
وی با اشاره به همکاری مطلوب فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با استان همدان گفت: طی رایزنی با فدراسیون و جراحان متخصص، هیچ ورزشکار همدانی در نوبت عمل جراحی قرار نگرفته و در اسرع وقت در مرحله درمان قرار گرفته‌اند.
استان همدان دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن