رئیس هیئت پزشکی ورزشی:

خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی وصف ناپذیر است

b_150_100_16777215_00_images_stories_heydarimoghadam.jpgرئیس هیئت پزشکی ورزشی استان همدان، تشکیل و فعالیت فدراسیون پزشکی ورزشی در کشور را برای ورزش بابرکت دانست.

 

رشید حیدری مقدم در گفتگو با خبرنگار "همدان فوتبال"، افزود: در گذشته ورزشکاران هیچ پشتیبان علمی و پزشکی نداشتند و رسیدگی به آسیبهای ورزشی و تغذیه و کم کردن وزن و غیره با خود ورزشکار بود ولی امروزه با وجود فدراسیون پزشکی ورزشی در کنار جامعه ورزش گروههای مختلف تخصصی پزشکی و توانبخشی و تغذیه و روانشناسی ورزشی وجود دارد.

 

وی یادآور شد: توسعه نظام ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران در اولویت برنامه ریزی های این هیئت قرار گرفته و به منظور توسعه حوزه پزشکی ورزشی و فراهم کردن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی ضمن فراهم کردن زیرساخت های لازم در بخش درمان از تمامی ظرفیت های موجود استفاده شده است.

 

حیدری مقدم در ادامه بیشترین نوع آسیب دیدگی ورزشکاران همدانی در سال گذشته را از ناحیه زانو و کشیدگی تاندون دانست و افزود: سال گذشته 415 ورزشکار دچار مصدومیت های مختلف جسمانی شدند که از این تعداد، بیشترین آمار مربوط به ناحیه زانو در حین تمرین و مسابقه بود.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته بیشترین نوع آسیب دیدگی ورزشکاران همدانی در حین تمرین و مسابقات از ناحیه زانو، کشیدگی تاندون و بافت های عضلانی بوده است.

 

رئیس هیئت پزشکی ورزشی همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته 80 ورزشکار برای عمل جراحی به فدراسیون پزشکی معرفی شدند. این تعداد ورزشکار با تشخیص هیئت پزشکی ورزشی همدان مبنی بر عمل جراحی به فدراسیون معرفی و در تهران زیرنظر پزشکان فوق تخصص تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

 

حیدری مقدم تاکید کرد: هیئت پزشکی ورزشی استان همدان خدمات چشمگیری برای ورزشکاران آسیب دیده با ارائه کارت بیمه ورزشی می دهد.


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن