پایان عصر یحیی در پرسپولیس

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_yahya.jpgسرمربی پرسپولیس به طور رسمی قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد تا دوران حضور 1455 روزه‌اش با این تیم به این شکل پایان یابد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ورزش سه، دومین دوره سرمربیگری یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس شاید با افتخاراتی دست‌نیافتنی برای هر مربی دیگری همراه باشد. او با رسیدن به سه عنوان قهرمانی لیگ، دو سوپرکاپ و یک حذفی در کنار رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا به کار خود به این شکل پایان داد.
شاید عجیب باشد که بعد از گذشت هفت ماه از رسیدن به سه گانه قهرمانی، یک مربی در شرایطی که اختلاف دو امتیازی با صدر جدول دارد، تصمیم به قطع همکاری بگیرد. یحیی گل‌محمدی اما با پرسپولیس که نه، همان‌طور که خودش مدعی شده با این مدیریت به خط پایان رسیده بود تا چاره کار را در استعفا و قطع همکاری ببینید.
او در پایان بازی مقابل مس رفسنجان با حضور در نشست خبری از پایان همکاری‌اش و استعفا خبر داد. شاید خیلی‌‎ها به واسطه تکرار این تصمیم طی چند وقت اخیر از سوی گل‌محمدی آن را جدی نگرفتند اما دوستان سرمربی پرسپولیس همان موقع هم مدعی شده بودند که این استعفا نه به واسطه توقف مقابل مس رفسنجان که حتی در صورت پیروزی در این بازی نیز به عنوان تصمیم قطعی یحیی، عنوان می‌شد.
گل‌محمدی در نشست کوتاه خود با مدیرعامل باشگاه نیز روی تصمیم خود پافشاری کرد و این مسئله باعث شد تا اعضای هیئت مدیره به دنبال جانشین وی باشند. با این حال در مسیر پایان همکاری نیاز به توافق دو جانبه بود؛ موضوعی که بار دیگر عنوان شد یحیی گل‌محمدی را سیبل هواداران قرار داد. اینکه او با درخواستی چند میلیاردی برای فسخ قرارداد، مانع تصمیم‌گیری باشگاه برای آینده نیمکت این تیم شده و البته از سوی دیگر قصد دارد با تحت فشار گذاشتن مدیریت باشگاه، شرایط بازگشت دوباره‌اش فراهم شود!
گل‌محمدی اما نمی‌خواست وارد بازی دوباره‌ای شود و همان‌طور که در نشست خبری خود نیز به بحث رسانه‌ای و شرایطی که باعث تحت فشار قرار گرفتن چند وقت اخیرش شده، این بار هم با مشاهده وضعیت کنونی تصمیم خود را به مدیریت باشگاه اعلام کرد. او نه برای فسخ با این باشگاه چکی برای مطالباتش دریافت کرد و نه اعداد عجیب و غریبی که طی چند وقت اخیر مطرح شده را خواهان شد.
موضوعی که باعث شد نماینده او با حضور در جلسه با درویش، فسخ دوجانبه را امضا کند و به این ترتیب دوران حضور یحیی‌ گل‌محمدی در این تیم روی عدد 1455 روز به پایان رسید. دورانی پرافتخار و همراه با جام برای هواداران این تیم. گل‌محمدی در این مدت 179 بار روی نیمکت پرسپولیس نشست و 107 برد، 51 تساوی و 21 باخت را با قرمزها تجربه کرد و 372 امتیاز به دست آورد و به متوسط 2.08 امتیازی به ازای هر بازی رسید.
سرمربی پرسپولیس به واسطه فسخ قرارداد اکنون طبق قوانین سازمان لیگ تا پایان فصل قادر به حضور روی نیمکت تیم دیگری در لیگ برتر نخواهد بود و البته دست مدیران باشگاه را نیز برای به سرانجام رساندن وعده‌شان در خصوص اعلام سرمربی جدید تا پایان هفته جاری را هم باز گذاشته است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن