دلواپسی‎‌های همیشگی پاس همدان

b_150_100_16777215_00_images_691.jpgهواداران پاس اگر پیش بینی این چنین وضعیتی را برای نماینده فوتبال همدان از همان بدو انتقال به این استان داشتند، هرگز راضی به این جابجایی نمی‌شدند.
انتقال امتیاز تیم پاس به همدان در سال ۸۶ اگرچه انقلابی در تحول زیرساختی و امکاناتی در ورزش این شهر ایجاد کرد اما این تیم سرگذشت غمباری داشت.
پاس اگرچه در همان شروع انتقال به همدان در لیگ برتر کشور خوب ظاهر شد اما تصمیم گیری‌های سلیقگی و جانبدارانه باعث شد تا این تیم در دهه ۹۰ هرگز روی خوش ندیده و موفق عمل نکند.
صرف هزینه‌های میلیاردی، عدم نظارت و نبود تفکر حرفه‌ای در کالبد پاس باعث شد تا این تیم هر سال در لیگ‌های فوتبال کشور تنزل پیدا کند.
در واقع هواداران دلسوز که همواره از آن‌ها به عنوان صاحبان و سرمایه‌های اصلی پاس نام برده می‌شود، در این سال‌ها روی خوش فوتبال را ندیده‌اند و همواره دلواپس فردای نامعلوم این تیم بوده‌اند.
هواداران دلسوز که همواره از آن‌ها به عنوان صاحبان و سرمایه‌های اصلی پاس نام برده می‌شود، در این سال‌ها روی خوش فوتبال را ندیده‌اند و همواره دلواپس فردای نامعلوم این تیم بوده‌اند.
تیمی که با برخوردهای سلیقگی، منفعت طلبانه و به دور از هرگونه اصول و ساختار اساسی و موثر، فصل‌های فوتبالی را پشت سرگذاشته و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
امسال نیز دلواپسی‌ها از وضعیت تیم پاس به اوج خود رسیده و فرصت صبوری و به خرج دادن حوصله هواداران را گرفته است.
پاس در این سال‌ها بدون پشتوانه هیات مدیره، به صورت محله‌ای اداره شده و هیچ ساختار قانونمند و حرفه‌ای در راس امور نداشته است.
همین مساله باعث شده تا امروز مدیریت باشگاه به صورت سلیقگی رفتار کرده و در تصمیم گیری‌ها ضریب خطا و اشتباه‌های جبران ناپذیر را نیز همراه داشته باشد.
چهار بازی و تنها یک امتیاز
نتیجه گیری های اخیر تیم فوتبال پاس همدان نیز به حاشیه‌های این فصل تیم افزوده و سه تساوی و یک باخت از چهار بازی محصول عملکرد پاشازاده و شاگردانش در تیم پاس تا پایان هفته چهارم گروه ب لیگ ۲ است.
سرمربیگری پاسی‌ها در شرایطی به پاشازاده سپرده شد که مانور تبلیغاتی گسترده از سوی مسوولان درباره کارنامه درخشان این مربی ایجاد شد.
با این حال این مربی فصل قبل و در سه تیم ناکام بود و نتوانست نتایج مطلوب کسب کند. او در شهرداری ماهشهر، سپیدرود رشت و شاهین بوشهر مربیگری کرد و در نهایت هر سه تیم نتوانستند با او به موفقیت برسند.
ورود پاشازاده به تیم پاس با شروط او مبنی بر تامین نیازهای مدنظر، اختصاص بودجه مناسب و سایر مواردی بود که باید به طور شخصی تصمیم گیری می‌کرد.
در واقع این مربی به هنگام ورود به پاس شرایط را به گونه‌ای پیش برد که تمامی تصمیم گیری‌ها به سمت او منتهی شود و بدون هماهنگی اقدامی صورت نگیرد.
با این حال تیم تحت هدایت پاشازاده با وجود تامین تمامی نیازها، تاکنون نتوانسته در لیگ ۲ در حد مدعی ظاهر شود و همچنان در حسرت پیروزی باقی مانده است.
سه میلیارد بدهی و تعهد جدید میلیاردی
تیم پاس در حال حاضر سه میلیارد تومان به شاکیان پرونده دار خود بدهی دارد و فدراسیون فوتبال نیز اولتیماتوم لازم را برای تسویه مطالبه شاکیان داده است.
در این سال‌ها با وجود اینکه بخشی از بدهی‌ها تسویه شده اما همچنان این تیم بدهی میلیاردی را یدک می‌کشد و اعتراض‌های گسترده‌ای نیز از جانب شاکیان به فدراسیون مبنی بر مجوز بازی به تیم پاس با وجود بی‌توجهی به پرداخت بدهی‌ها شده است.
با این حال پاسی‌ها در فصل جاری نیز نزدیک به چهار میلیارد تومان با بازیکنان و کادر فنی قرارداد منعقد کرده‌اند و در صورت پرداخت نشدن این قراردادها، شاهد افزایش چشمگیر بدهی‌ها خواهیم بود.
پاسی‌ها در فصل جاری نیز نزدیک به چهار میلیارد تومان با بازیکنان و کادر فنی قرارداد منعقد کرده‌اند و در صورت پرداخت نشدن این قراردادها، شاهد افزایش چشمگیر بدهی‌ها خواهیم بود.
براساس صورتجلسه مسوولان، مقرر شده مدیریت جدید باشگاه متعهد به هزینه‌های فصل جاری باشد و بدهی‌های قبلی به او ارتباطی ندارد.
اما چه تضمینی وجود دارد که قراردادهای امسال در سال‌های آینده منجر به شکایت اعضا و پیوستن به لیست شاکیان نشود و چه نهاد و ساختار قانونمندی قرار است پاسخگوی این وضعیت باشد.
نبود هیات مدیره، پاشنه آشیل پاس
وعده امروز و فردا در انتخاب هیات مدیره پاس پاشنه آشیل این تیم شده و با گذشت سال‌ها همچنان این وضعیت ادامه دارد.
در واقع پاس در نبود هیات مدیره هیچ نظارت فنی و مدیریتی ندارد و همین مساله باعث تصمیم گیری‌های به مراتب اشتباه و آنی در امور تیم شده است.
با این حال مدیرکل ورزش و جوانان همدان در راس امور باشگاه پاس قرار است این وضعیت را سروسامان بدهد و پس از سال‌ها وعده، هیات مدیره منسجم شکل بگیرد.
حمید سیفی با تاکید بر اینکه پاس نیاز به ساختار قانونمند دارد، اظهار داشت: تشکیل هیات مدیره نیاز اصلی تیم پاس است.
وی بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای مدیریت بهتر تیم و نظارت لازم استفاده کنیم و هیات مدیره می‌تواند گره گشای بسیاری از دغدغه‌ها باشد.
مدیرکل ورزش همدان با اشاره اینکه به تیم پاس و دست‌اندرکاران انتقاد دارم، گفت: تا به امروز به مسایل و حواشی پیرامون تیم پاس ورود نکردیم چرا که تصور کردیم ساختار دارند و در ابتدا باید فرصتی به آن‌ها بدهیم اما متاسفانه طی این مدت هیچ ‌گونه خروجی مثبتی از پاس مشاهده نشد.
وی افزود: اگر تیم پاس یک بازی دیگر بدون نتیجه و خروجی مثبت باشند چتر حمایتی خود را جمع می‌کنیم.
سیفی با انتقاد به اینکه چرا باید پس از باخت مقابل تیمی که سه باخت و یک مساوی دارد بازیکنان و کادر فنی استراحت کنند، گفت: پاشازاده و مسوولان باید پاسخگو باشند چرا که باید اعتبار ازدست ‌رفته ورزش استان بازگردد.
سیفی با انتقاد به اینکه چرا باید پس از باخت مقابل تیمی که ۳ باخت و یک مساوی دارد بازیکنان و کادر فنی استراحت کنند، گفت: پاشازاده و مسوولان باید پاسخگو باشند چرا که باید اعتبار ازدست ‌رفته ورزش استان بازگردد.
وی بیان کرد: متاسفانه طی این مدت صدای واحد از پاس شنیده نشده و در حالیکه پاشازاده قول داده تیم را احیا کند اما آنچه مشهود است او حرفه‌ای عمل نمی‌کند و استعفاهای پیاپی هم درست نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتحاد و همدلی بتوانیم از مشکلات پیش رو گذر کنیم و بار دیگر دوران طلایی پاس همدان را احیا کنیم.
ساختار، نیاز اصلی پاس
رییس هیات فوتبال همدان نیز می‌گوید: پاس نیاز به ساختار قانونمند و اصولی دارد.
عباس صوفی افزود: مشکل پاس تامین بودجه مالی است بنابراین اگر ساختار اصولی در این تیم شکل بگیرد، می‌توان در موارد اقتصادی و مالی پاس نیز برنامه ریزی مطلوب داشت.
وی بیان کرد: دستگاه ورزش به عنوان متولی امور پاس باید نسبت به ایجاد ساختار کلان در راس باشگاه اقدام لازم را داشته باشد.
صوفی اضافه کرد: مدیریت ورزش استان باید نسبت به امور تیم نیز نظارت لازم را داشته باشد چرا که متولی تیم است و حق دارد نسبت به فعالیت این تیم نظارت کند.
وی تشکیل هیات مدیره را لازمه شکل گیری باشگاه پاس دانست و گفت: هیات مدیره می‌تواند ساختار این تیم را به خوبی شکل دهد و تصمیم گیری‌ها به صورت جمعی برای اجرا اتخاذ شود.
تیم پاس در گروه ب لیگ ۲ قرار دارد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن