لیگ دسته اول فوتبال کشور؛

شهرداری همدان در بندرماهشهر به دنبال صید سه امتیاز

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_shahrdari1401.jpgهفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی امروز /شنبه/ با انجام هفت بازی در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که شهرداری همدان در دیدار خارج از خانه میهمان خلیج فارس ماهشهر است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، شاگردان جمشیدیان در شرایطی امروز به مصاف خلیج فارس قعرنشین می‌روند که هفته قبل شکست سنگین چهار بر یک را برابر شمس آذرقزوین صدرنشین مسابقات متحمل شدند و این باخت باعث شد تا به رده یازدهم جدول سقوط کرده و شرایط مطلوبی نداشته باشند.
البته بازی مقابل شمس آذر قزوین پایان دهنده دیدارهای سخت شهرداری همدان با تیم‌های مدعی و بالانشین جدول بود و از این پس آن‌ها باید با همسایه‌های میانی و قعرنشین رقابت کنند.
تیمی که به نسبت بازی‌های مشابه نیم فصل اول تغییری در امتیازگیری نداشته و جمشیدیان به دنبال جبران ناکامی‌های قبل در ادامه مسابقات است.
شهرداری هیچ شانسی برای صعود به لیگ برتر در فصل جاری ندارد و به دنبال بهترین جایگاه ممکن در لیگ دسته یک کشور است؛ تیمی که تاکنون از ۲۰ بازی صاحب ۶ برد، ۶ تساوی و هشت شکست شده و با ۲۴ امتیاز رتبه یازدهم جدول را در اختیار دارد.
تثبیت جایگاه یازدهمی
شهرداری همدان در کنار شمس آذرقزوین صدرنشین لیگ یک تیم‌هایی هستند که در پایان هفته بیست و سوم مسابقات با هر نتیجه‌ای، جایگاه آن‌ها در جدول رده‌بندی تغییر نخواهد کرد.
تیم تحت هدایت جمشیدیان هر نتیجه‌ای که امروز مقابل خلیج فارس ماهشهر کسب کند، در همان رتبه یازدهم جدول باقی خواهد ماند و فقط فاصله خود را با همسایه‌ها نزدیک‌تر می‌کند.
برتری در این مسابقه بهترین نتیجه برای بازگشت شهرداری همدان به شرایط امتیازگیری و فاصله گرفتن از تیم‌های قعرنشین لیگ یک خواهد بود.
برد در مقابل خلیج فارس ماهشهر، امتیازهای تیم شهرداری همدان را به عدد ۲۷ می‌رساند و می‌تواند آن‌ها را امیدوار به صعود پلکانی در جدول طی هفته‌های آینده کند.
شکست سنگین چهار بر یک در بازی هفته گذشته مقابل شمس آذر قزوین صدرنشین جدول لیگ یک شوک بسیار خوب به شاگردان جمشیدیان بود تا با پوشش نقاط ضعف خود، ادامه مسابقات را با نتایج بهتر سپری کنند.
آن‌ها در بازی رفت یک بر صفر خلیج فارس ماهشهر را شکست دادند و اکنون نیز به دنبال سه امتیاز این بازی سخت خارج از خانه هستند.
خلیج فارس به دنبال فرار از سقوط
تیم خلیج فارس ماهشهر که نخستین فصل حضورش در لیگ دسته اول فوتبال کشور را سپری می‌کند، اکنون به دنبال فرار از منطقه سقوط است.
نتایج درخشان چوکای تالش قعرنشین لیگ یک در هفته‌های گذشته باعث شد تا جایگاه تیم خلیج فارس ماهشهر که در پنج بازی اخیر خود تنها یک برد کسب کرده، متزلزل شود.
از آنجا که با کنار رفتن امیدوحدت مشهد، تنها یک تیم دیگر از لیگ دسته یک فوتبال کشور سقوط می‌کند، هم اکنون جنگ اصلی بقا در این مسابقات بین تیم‌هایی چوکا تالش و خلیج فارس ماهشهر است.
ماهشهری‌ها در ۲۰ بازی گذشته خود تنها ۲ برد کسب کرده‌اند و با ۷ تساوی و یازده شکست در رتبه شانزدهم جدول ۱۷ تیمی لیگ یک ایستاده‌اند.
آن‌ها به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به چوکا تالش یک پله بالاتر قرار دارند اما از دست دادن امتیاز در بازی امروز مقابل شهرداری همدان باعث قعرنشین این تیم خواهد شد.
ماهشهری‌ها در صورت برد مقابل شهرداری همدان نیز فقط فاصله خود را با تیم‌های بالانشین نزدیک‌تر می‌کنند اما در همان رتبه شانزدهم باقی خواهد ماند در صورتیکه شکست یا تساوی در این دیدار شاید سقوط به رتبه هفدهم را برای آن‌ها باقی بگذارد.
برنامه بازی‌های هفته بیست وسوم لیگ یک
شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱
سایپا تهران - مس شهربابک - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه پاس قوامین تهران
میثم صفاری - محسن سلطانی - ابوالفضل بیات - محمد رامیان - ناظر داوری: محمد دوستی
شمس آذر قزوین - فجر سپاسی شیراز - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه سردارآزادگان قزوین
فرهاد قاسمی - بهزاد پناهی - بابک خسروی - حسین گنج خانی - ناظر داوری: حسین نیرویار
چوکا تالش - شهرداری آستارا - ساعت۱۴:۳۰ - ورزشگاه پوریاولی تالش
اشکان خورشیدی - امین اسکندری - علی الفتی - امیر معصومی - ناظر داوری: رضا عبدوس
خلیج فارس ماهشهر - شهرداری همدان - ساعت ۱۴:۳۰ورزشگاه شهدا ماهشهر
بهروز محمدی - شهرخ دانشور - سیروس افروزه پور - روح الله پناهی - ناظر داوری: روح الله ارشادی
استقلال خوزستان - خیبر خرم آباد - ساعت ۱۴:۴۵ ورزشگاه غدیراهواز
جواد رحیم زاده - عدنان پیروی - محمدرضا بیژنی - محمدجواد عبدالهی - ناظر داوری: مسعود فرح‌نیا
چادرملو اردکان – دریای کاسپین بابل - ساعت ۱۴:۳۰ورزشگاه نصیری یزد
حسین اسماعیلی - رضا بابارئیسی - سجاد ایرانپور - محسن اسدی - ناظر داوری: سعادت الله باغبانی
ون پارس اصفهان - پارس جنوبی جم - ساعت ۱۴:۴۵ ورزشگاه فولادشهر اصفهان
سید امین خدادادپور - ولی کاووسی - احمد حقانی - سید ابراهیم موسوی - ناظر داوری: علیرضا رجبلو
دوشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۱
آرمان گهر سیرجان - استقلال ملاثانی - ساعت ۱۳:۳۰ ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان
محمدرضا مهرگان - عباس پورحیدری - حمید سرتاج - امیرسجاد فتوحی - ناظر داوری: حسین عرب براقی

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن