این بار کیفیت مهم بوده نه کمیت!

در سال های اخیر بیشتر برای فدراسیون فوتبال کمیت مهم بوده و نه کیفیت و متاسفانه فدراسیون فوتبال هم برای معرفی عملکرد خود به آمار و ارقام دلخوش است! البته که هیچ گاه آمار و ارقام بیانگر واقعیت ها نخواهند بود و واقعیت همان چیزی است که حس می شود نه آن چیز که گفته می شود.

b_150_100_16777215_00_images_stories_hamedanfootball.2.jpg

 

 

 

به گزارش "همدان فوتبال"، اما این بار سازمان لیگ یک تصمیم خوب گرفته است. تصمیمی بدور از هیاهو و تصمیمی که به آینده فوتبال کمک می کند. تصمیم این است که بنای خراب شده دوباره بازسازی می شود.

 

در گذشته ای نزدیک لیگ یک در یک گروه 16 تیمی برگزار می شد. کیفیت بازی های قابل قبول بود و رقابت چندان فشرده و نزدیک بود که تماشاگران زیادی برای تماشای بازی ها به استادیوم می رفتند. از آنجایی که همه تیم ها با هم بازی می کردند در نهایت تیم هایی به لیگ برتر صعود می کردند که شایسته صعود بودند.

 

در یک تصمیم غلط که بیشتر منفعت گرانه بود تعداد تیم های حاضر در لیگ یک به 28 تیم افزایش پیدا کرد و نتیجه تنها پائین آمدن سطح کیفی بازی ها، تیمداری یک یا دوساله در فوتبال، افزایش باشگاه های بدهکار و... بود. بی شک اگر خروجی این تصمیم برای فوتبال ایران خوب بود امروز باید تاثیرات آن را در فوتبال باشگاهی و ملی می دیدیم در حالی که این تصمیم تنها به افزایش حضور بازیکنانی بی کیفیت در تیم های دسته اولی منجر شد.

 

پروسه کاهش تیم های حاضر در لیگ یک چند سالی است که استارت زده شده، این فصل بازی ها در دو گروه 12 تیمی برگزار می شود و فصل آتی شاهد حضور 20 تیم در لیگ یک خواهیم بود. هدف نهایی فدراسیون فوتبال 18 تیمی کردن لیگ یک و برگزاری بازی ها در یک گروه است...

 

خوشحالیم که این بار برای فدراسیون فوتبال کیفیت مهم بوده نه کیفیت. کمترین تاثیر این تصمیم رعایت عدالت در لیگ یک و خلاص شدن از قرعه کشی همگروهی تیم ها است که هزار و یک فرمول دارد.

 

به اندازه کردن لیگ یک از همه مهمتر کیفیت خوب بازی ها را سبب خواهد شد و موجب می شود لیگ یک خروجی خوبی برای فوتبال باشگاهی و ملی داشته باشد.

 

این تصمیم خوب متاسفانه تحت الشعاع تصمیم غلط فدراسیون فوتبال قرار گرفت که به یک باره تعداد تیم های حاضر در لیگ دو را از 28 تیم به 40 تیم افزایش داد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن