نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

تیم‌های فوتبال همدان در چند سال اخیر نتایج خوبی نگرفته‌اند

b_150_100_16777215_00_images_169266377.jpgنماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ضعف فوتبال در همدان، گفت: فوتبال رشته پرطرفداری است که متأسفانه تیم‌های همدانی در چند سال اخیر نتایج خوبی نگرفته‌اند.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایسنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از قهرمانان فراملی ورزش استان همدان، اظهار کرد: داشتن تخصص لازمه حضور در هیأت‌های ورزشی است و افرادی که قصد حضور در هیأت‌های ورزشی را دارند باید تخصص لازم را داشته و از جنس خود ورزش باشند.
وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در استان داریم که باید به آنها بها دهیم‌ و حمایت لازم از این ظرفیت‌ها صورت گیرد، افزود: اگر حمایت از سمت مسئولان به گونه‌ای باشد که ورزشکاران بتوانند راحت‌تر به امر ورزش بپردازند و دغدغه کمتری داشته باشند، امروز شاهد حضور پرتعدادتری از قهرمانان در مراسم تجلیل بودیم.
امام جمعه همدان با بیان اینکه ورزش مهمترین عامل در جلوگیری از بروز معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌هاست، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی باید به‌قدری خوب عمل کنیم که ورزشکاران کمترین درگیری ذهنی را داشته باشند.
وی با اشاره به موضوع مهم زیرساخت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ مجموعه در اختیار ورزش و جوانان استان است، یک مربی باید از این ظرفیت‌ها به آسانی استفاده کند تا برای شاگرد و جوانی که نزد او در ورزش می‌خواهد پیشرفت کند، دغدغه نداشته باشد.
شعبانی‌موثقی با بیان اینکه مزایده اماکن استیجاری یکی از گلایه‌مندی‌های مربیان است، مطرح کرد: در زمینه اجاره‌ها گلایه خیلی از مربیان را شاهد بوده‌ایم که دستگاه ورزش در این موضوع باید نظارت بیشتری داشته باشد و در نتیجه موجبات توسعه بیشتر ورزش را فراهم کند.
وی ادامه داد: برخی از ادارات دارای اماکن ورزشی هستند که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود و مدیران این ادارات هم می‌گویند که قانون اجازه نمی‌دهد این اماکن را در اختیار ورزش قرار دهیم، باید این محدودیت‌ها برداشته شود تا اماکن در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: در محله‌هایی مثل علاقبندیان همدان، اماکن ورزشی وجود ندارد، در صورتی‌که از همین کوچه‌های شهر است که قهرمان جهان و المپیک بیرون می‌آید، به شرط آن که مشکل زیرساختی وجود نداشته باشد.
وی در پایان با اشاره به ضعف رشته فوتبال در همدان، اظهارکرد: فوتبال رشته پرطرفداری است که متأسفانه تیم‌های همدانی در چند سال اخیر نتایج خوبی نگرفته‌اند، البته حمایت از این تیم‌ها آنطور که باید نبوده و امیدواریم نتایج این تیم‌ها بهتر شود.
دستگاه ورزش همدان قدم‌های خوبی در افزایش مشارکت اجتماعی در ورزش برداشته است
استاندار همدان نیز با بیان اینکه باید به سمت مردمی شدن ورزش برویم، اظهار کرد: برای افزایش مشارکت اجتماعی در ورزش، باید به عرصه همگانی توجه کنیم که در این مورد دستگاه ورزش همدان قدم‌های خوبی برداشته است.
علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: فرهنگ و جوهره‌ کشور ‌ما با ورزش در هم آمیخته شده و همیشه مرام و فرهنگ پهلوانی برای ورزشکاران ما مقدم بر اصل قهرمانی بوده است.
وی با بیان اینکه امروز به وجود تک تک قهرمانان همدانی که در عرصه‌های مختلف مدال کسب کردند افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: فرهنگ پهلوانی برای قهرمانان ما اصل مهم محسوب می‌شود، چیزی که در کشورهای دیگر شاهد آن نیستیم و همین موضوع قهرمانان ما را در دنیا متمایز کرده است.
استاندار همدان با بیان اینکه خاک این کشور پهلوان‌پرور است، خاطرنشان کرد: رزمندگان، جانبازان و به‌ویژه ۰شهدای گرانقدر ما در جنگ تحمیلی قهرمانان بزرگ این مملکت هستند و امثال سردار همدانی و سردار سلیمانی برای همیشه به عنوان یک قهرمان بزرگ در اذهان خواهند ماند.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم حمایت از ورزش همگانی به شکل عام و ورزش قهرمانی‌ به شکل خاص است که در استان همدان این‌ رویکرد با قدرت دنبال می‌شود، گفت: در راستای توسعه ورزش استان تلاش‌های خوبی صورت گرفته و باید به سمتی برویم که شاهد رشد بیشتر ورزش و پرورش قهرمانان فراملی در رشته‌های مختلف باشیم.
سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی ورزشی همدان
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه همدان جزء ۹ استان پویا و برنامه‌محور در حوزه ورزش کشور به شمار می‌رود، گفت: در حوزه ورزش همگانی قدم‌های خوبی برداشته شده و سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی ورزشی استان همدان خواهد بود.
علی حقیقی با اشاره به اینکه از شروع کار دولت سیزدهم تاکنون دو میلیون مترمربع به سرانه ورزش کشور اضافه شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم به اتمام پروژه‌های عمرانی و طرح‌های راکد و نیمه‌کاره ورزش استان همدان که عمر آن به ۱۵ سال می‌رسد، معطوف است و به برکت سفر ریاست جمهور این پروژه‌ها جان دوباره‌ای گرفته و با شتاب‌بخشی در تکمیل و روند اجرا، زمینه بهره‌برداری از آن‌ها فراهم شده است.
حقیقی با اشاره به مجامع انتخاباتی هیأت ها نیز یادآور شد: ۱۸ مجتمع ورزشی در ۱۰ ماه گذشته برگزار کردیم و خوشبختانه تشکیلات منسجمی برای هیأت های ورزشی در نظر گرفته شده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن