پاسکاری در پرداخت ۲ میلیارد تومان طلب اعضای تیم فوتبال پاس همدان

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_pas401.jpgفصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور در گروه الف در حالی به پایان رسید که به گفته مسئولان باشگاه ورزشی پاس همدان همچنان مطالبه ۲ میلیارد تومانی بازیکنان و کادر فنی این تیم هنوز پرداخت نشده است.
به گزارش "همدان فوتبال"، سرپرست تیم پاس همدان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان یافتن مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور، بازیکنان پاس ۵۰ درصد و سایر اعضای کادر فنی و اجرایی این باشگاه نیز بین ۲۰ تا ۴۰ درصد از قراردادهای رسمی خود را طلب دارند.
محمدرضا آرتیمانی افزود: جمع‌بندی طلب اعضای تیم پاس در فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور رقم ۲ میلیاردتومان را نشان می‌دهد و عدم پرداخت آن تبعات سنگینی را برای نماینده همدان به دنبال دارد.
باشگاه پاس از سال ۹۰ تاکنون همواره درگیر تسویه بدهی‌های میلیاردی خود بوده و فصل قبل با تلاش حمیدرضا عابری منصور مدیرعامل باشگاه، این مبلغ به زیر یک میلیارد تومان رسید اما در فصل جاری مسابقات به دلیل تاخیر در پرداختی‌های مالی، ۲ میلیارد تومان دیگر به بدهی‌های پاس افزوده شده است.
وعده‌های داده شده در نیم فصل دوم برای پرداخت مطالبات اعضای تیم باعث شد تا کادر فنی و بازیکنان با اعتماد به گفته مسئولان، در مسابقات حاضر شوند و نکته جالب توجه اینکه نتایج خوبی را نیز تا یکی ۲ هفته مانده تا پایان مسابقات کسب کردند.
با وجود تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان، بازیکنان بدون حتی یک مورد تعطیلی تمرین و اعتصاب، نظم و انضباط تیمی را حفظ کردند و در تمامی مسابقات نیز حضوری قدرتمند داشتند.
بن بست مالی مدیرعامل باشگاه پاس
مدیرعامل پاس می گوید فصل قبل قرار بود پنج میلیارد تومان به عنوان مدیریت پیمان هزینه کنیم اما بیش از هشت میلیارد هزینه کردیم که مستندات آن نیز در اختیار دستگاه ورزش قرار گرفت و افزون بر آن امسال نیز سه میلیارد تومان برای وعده های غذایی بازیکنان، ایاب و ذهاب، سفرهای خارج از استان، میزبانی های داخل استان و قراردادها هزینه کرده ام که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان می شود.
حمیدرضا عابری منصور افزود: در ۲ مقطع حساس که پاس در آستانه انحلال بود، به دعوت مسئولان ورزش به این باشگاه کمک کردم تا همچنان به حیات خود به عنوان یکی از پرافتخارترین های فوتبال کشور ادامه بدهد.
وی با بیان اینکه در این مدت هیچ درخواست یا امتیازی از مسئولان نداشتم تا اینکه در نیم فصل دوم فصل جاری مسابقات لیگ ۲ بازهم از من برای کمک به تیم دعوت کردند اضافه کرد: قرار نبود تمام هزینه های تیم را پرداخت کنم و به مدیران ورزش استان گفتم اگر هزینه هایی که بابت تجهیز و نوسازی خوابگاه پاس را بدهند، صرف تیم خواهم کرد.
عابری منصور ادامه داد: همراه با مسئولان دستگاه ورزش به این توافق رسیدیم که هزینه های صورت گرفته برای تجهیز و نوسازی خوابگاه که مالک آن اداره کل ورزش و جوانان استان همدان است را طبق مستندات ارایه شده دریافت کنم اما مدام امروز و فردا شد.
وی افزود: سرمایه دار مگر چقدر توان و انگیزه دارد که یک تنه بار مالی تیم پاس را باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود و افزایش قیمت ها بر دوش بکشد و دلگرم باشد.
وی با بیان اینکه برای اعزام تیم در هر بازی بیش از یکصد میلیون تومان هزینه داشته است و اکنون نیز بخش قابل توجهی از قرارداد اعضای تیم باقی مانده که نیاز به چاره اندیشی دارد گفت: اگر مسئولان طبق تعهداتی که پیش از حضور دوباره ام به این باشگاه دادند را عملی کنند، تمامی مطالبه اعضای تیم تسویه خواهد شد.
گناه ما چیست؟
محسن وفایی مهاجم پاس و آقای گل این فصل گروه یک لیگ دسته ۲ فوتبال کشور نیز می‌گوید: گناه ما چیست که این برخورد را شاهد هستیم.
وی افزود: ما به مسئولان اعتماد و در تمامی مسابقات بدون هیچ گونه حاشیه، با تمام توان بازی کردیم اما اکنون که به پایان رسیده و خیال همه بابت ماندن تیم راحت شده، این برخورد نامناسب را شاهد هستیم.
وفایی بیان کرد: در بین تمامی تیم‌های حاضر در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور حتی آن‌هایی که سقوط کرده‌اند، حداقل دریافتی را داشته‌ایم و شرمنده خانواده خود هستیم.
وی اضافه کرد: شایسته نیست برای دریافت طلب خود مدام به سراغ مسئولان برویم و ای کاش درک کنند که تنها راه درآمد ما فوتبال بازی کردن است و همسر و فرزندانمان توقع دارند.
مهاجم پاس: شایسته نیست برای دریافت طلب خود مدام به سراغ مسوولان برویم و ای کاش درک کنند که تنها راه درآمد ما فوتبال بازی کردن است و همسر و فرزندانمان توقع دارند.
وی اظهار داشت: ما می‌توانستیم در طول فصل با اعتصاب و بازی نکردن، همانند سایر تیم‌های مشابه این وضعیت، مسئولان را تحت فشار بگذاریم اما تعصب به خرج دادیم و برای حفظ آبروی پاس به میدان رفتیم.
این مهاجم بومی پاس یادآور شد: در صورت پرداخت نشدن مطالبات، بازیکنان و سایر اعضای تیم این حق را دارند تا با حضور در فدراسیون فوتبال شکایت خود را تنظیم کنند که به طور قطع تبعات سنگینی نیز به دنبال دارد.
کاپیتان تیم پاس همدان نیز گفت: در طول فصل یکی از منظم‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین تیم‌های لیگ ۲ فوتبال کشور بودیم اما با بی‌مهری‌ها مواجه شدیم.
اویس کردجهان افزود: فشار مالی و اقتصادی بازیکنان تا حدی بود که برخی مسافرکشی کردند و اکنون که مسابقات تمام شده نیز وضعیت آن‌ها بدتر شده است.
کاپیتان پاس: فشار مالی و اقتصادی بازیکنان تا حدی بود که برخی مسافرکشی کردند و اکنون که مسابقات تمام شده نیز وضعیت آن‌ها بدتر شده است.
کاپیتان پاس همدان خاطرنشان کرد: مسئولان تعهداتی نسبت به عابری منصور مدیرعامل باشگاه دارند که انتظار داریم انجام شود و از این بلاتکلیفی خارج شویم.
وی بیان کرد: امسال می‌توانستیم به راحتی از لیگ ۲ صعود کنیم اما حمایت‌ها به موقع نبود و با چالش‌هایی که در طول فصل برای ما اتفاق افتاد، از گردونه مدعیان خارج شدیم و در نهایت فقط توانستیم تیم را در لیگ حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: همه بازیکنان تیم پاس در فصل جاری باتجربه بودند و می‌توانستند با یک اتحاد جمعی دست از فعالیت بردارند تا مطالباتشان پرداخت شود، اما این رفتار را هرگز نداشتند و با تمام توان و نظم در خدمت تیم بودند.
کردجهان افزود: انصاف نیست حالا که مسابقات لیگ ۲ به پایان رسیده و خیال مسئولان از حفظ امتیاز این تیم راحت شده، برخورد نامطلوب با بازیکنان و سایر اعضای تیم در قبال مطالبات مالی خود داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: هراندازه که میزان تعهد دستگاه ورزش از مدیران گذشته در قبال هزینه‌های صورت گرفته برای تجهیز و نوسازی خوابگاه باشد، طبق قانون پرداخت می‌کنیم.
علی حقیقی افزود: دستگاه ورزش تابع قانون است و فقط می‌توانیم در چارچوب تعیین شده اقدام کنیم ضمن اینکه هرگز مطالبات به حق اعضای تیم را نادیده نمی‌گیریم و با کمک مسئولان ارشد استان باید چاره اندیشی شود.
براساس قوانین فدراسیون فوتبال، اعضای تیم پاس همانند سایر باشگاه‌ها می‌توانند با حضور در کمیته تعیین وضعیت نسبت به دریافت مطالبات مالی خود اقدام کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن