همدان میزبان مرحله ملی بزرگترین رویداد ورزشی کشور، خانم گل‌ها در راه هگمتانه

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_170043322.jpgفدراسیون ورزش‌های همگانی،میزبانی بخش ملی بزرگترین رویداد ورزشی کشور را تحت عنوان نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال بانوان محلات موسوم به (جام ایرانیان) را به همدان واگذار کرد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، حضور ۴۱ هزار و ۲۱۲ تیم در مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در تاریخ ورزش کشور بی‌نظیر بود و کارنامه درخشانی را در دولت سیزدهم به منظور ترویج ورزش همگانی به ثبت رساند.
اگرچه پیش از این تجربه برگزاری مسابقات مینی فوتبال جام پرچم با حضور ۲۷ هزار تیم در سال گذشته به اجرا گذاشته شد اما جام ایرانیان توانست بزرگترین رویداد را در تاریخ ورزش کشور ثبت کند.
رویدادی که همدان نیز سهم بسزایی در آن داشت و جزو استان‌های نمونه و مورد تقدیر از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور قرار گرفت.
استان همدان با نام نویسی ۶۱۸ تیم در مسابقات جام ایرانیان سهیم بود و اکنون قرار است میزبانی نخستین دوره مسابقات کشوری این جام در بخش بانوان را داشته باشد.
صف آرایی دختران قهرمان در همدان
در رویداد ملی مینی‌فوتبال جام ایرانیان، ۴۱ هزار و ۲۱۲ تیم ورزشی در رده پسران و دختران نام نویسی کردند که از این تعداد، هشت‌ هزار و ۸۸۴ تیم در بخش بانوان در مرحله شهرستان و استانی رقابت داشتند.
اکنون چکیده این تیم‌ها در بخش بانوان یعنی قهرمان هر استان قرار است عازم همدان شوند تا با اجتماع بیش از ۴۰۰ بازیکن و مربی، برای معرفی تیم‌های اول تا سوم کشور رقابت جانانه را برگزار کنند.
اوج هیجان فوتبال این روزها فقط در لیگ برتر دیده نمی‌شود، زمین‌های چمن اقصی نقاط کشور در سطح محلات درگیر برگزاری بزرگترین رویداد موسوم به جام ایرانیان هستند و قرار است از ۲۶ شهریورماه نیز تیم‌های قهرمان استان‌های مختلف در همدان رقابت کنند.
رویدادی جذاب و دیدنی که امکان حضور فعالانه تمامی محله‌ها را در دولت سیزدهم فراهم ساخته و جزو مسابقات رسمی تقویم وزارت ورزش به ثبت رسید.
جام ایرانیان، هویت بخشی به استعدادهای محله ای
فوتبال دل‌مشغولی همیشگی جوانان و نوجوانان در کوچه پس کوچه‌ها است و هر زمان که فرصت لازم را پیدا کنند در کوچه و محله به این ورزش به صورت به اصطلاح "گل کوچیک" می‌پردازند.
حتی در سال‌های اخیر موج‌های کرونا هم باعث نشد تا تب فوتبال در محله‌ها فروکش کند و در حال حاضر این رشته همچنان پرطرفدارترین ورزش در سطح محلات به شمار می‌رود.
اگرچه ورزش دوستان حاشیه شهر اغلب همچنان با فقر امکانات ورزشی مواجه هستند اما فوتبال توانسته شور و هیجان وصف ناپذیری را در بین آن‌ها ایجاد کند.
برگزاری مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان به نوعی هویت بخشی به توانایی استعدادهای ساکن در محله‌ها است که در گذشته اغلب به جهت دوری از امکانات حرفه‌ای و عدم دسترسی بهتر به فعالیت در باشگاه‌ها، هرگز دیده نشده و در واقع این فرصت طلایی ایجاد شده تا استعدادهای برتر محلات بتوانند فراتر از مرزها پیش رفته و نبوغ و توانایی خود را به منصه ظهور برسانند.
فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در کنار انجمن مینی فوتبال اقدامی ماندگار را برای آن‌ها ایجاد کرد و اکنون این امکان فراهم شده تا برترین‌های مسابقات راهی رقابت‌های آسیایی و جهانی شوند.
قرار است تیم ملی مینی فوتبال کشور از دل همین مسابقات تشکیل شود و بهترین و با کیفیت‌ترین بازیکنان انتخاب خواهند شد تا با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی مینی فوتبال در سال جاری، منتخبان با صلاح‌دید کادر فنی تیم ملی و اخذ مجوز از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در یکی از مسابقات حضور داشته باشند.
آنچه مسلم است؛ جام محلات می‌تواند استعدادهای ورزش در سطح محلات را وارد دنیای قهرمانی کند و این جام به طور قطع تحولی برای تبدیل مستعدین کوچه پس کوچه‌های شهر به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خواهد بود.
خانم گل‌ها در راه همدان
آرزوی بازیکنان مستعدی که با وجود تلاش فراوان موفق به حضور در تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال کشور نشدند، اکنون با برگزاری مسابقات مینی فوتبال که دارای رویدادهای رسمی همچون فوتبال در سطوح بین المللی از جمله جهانی، جام جهانی و قهرمانی قاره‌ای هست، فرصت طلایی را برای پشت خط مانده‌های تیم ملی مهیا ساخته است.
اگرچه امسال و برای نخستین بار شاهد اعزام پسران ملی پوش مینی فوتبال به مسابقات جهانی ترکیه بودیم اما همین برنامه قرار است برای بانوان نیز اتفاق بیفتد.
برخورداری از رویداد رسمی بین المللی و قرار گرفتن امتیاز مینی فوتبال در رشته‌های قهرمانی کشور باعث شده تا گرایش به این رشته دوچندان شود.
پایان شهریورماه قرار است خانم‌های گلزن در مینی فوتبال به همراه بهترین‌های خط دروازه، دفاع و سایر پست‌های ترکیبی این رشته گردهم بیایند.
رقابت خانم گل‌ها برای دست یابی به عنوان برتر بهترین گلزن در این دوره از مسابقات به جذابیت‌های مینی فوتبال افزوده است.
فرصتی که می‌تواند با درخشش لازم، سکوی پرتاب به رویدادهای بین المللی برای هر یک از استعدادهای توانمند مینی فوتبال بانوان باشد.
همدان با ۲ نماینده در مینی فوتبال بانوان کشور
نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان به عنوان عظیم‌ترین رویداد ورزشی استان همدان در سال جاری با معرفی تیم‌های قهرمان به پایان رسید و تیم‌های بانوان سحر همدان و آقایان نوار درگزین علاوه بر تصاحب جام زرین، جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب کردند.
مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در ۴۴۸ شهر و در ۳۱ استان و در چهار مرحله برگزار شد و بیش از ۴۰ هزار تیم به مدت سه ماه در این مسابقات به صورت استانی رقابت کردند.
استان همدان نیز با ۶۱۸ تیم در مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان رقابت داشت که جمعیتی بیش از ۶ هزار نفر را شامل شد و توانست به لحاظ کیفیت برگزاری رقابت‌ها جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیرد.
همدان میزبان مرحله ملی بزرگترین رویداد ورزشی کشور، خانم گل‌ها در راه هگمتانه
مرحله نهایی مسابقات استانی بخش بانوان با حضور تیم‌هایی از همدان، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان و ملایر در ورزشگاه شهید مفتح همدان برگزار شد.
در این رقابت‌ها تیم سحر همدان عنوان قهرمانی را کسب کرد، ستاره ساز همدان توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد و ادیب نهاوند نیز بر سکوی سوم ایستاد تا تیم های سحر و ستاره ساز همدان جواز حضور در مسابقات کشوری را کسب کنند.
عنوان تیم اخلاق این دوره از مسابقت نصیب تیم ستارگان الوند چنارشهرستان اسدآباد شد ضمن اینکه عنوان فنی‌ترین بازیکن به نسیم عباسی از تیم ستاره ساز تعلق گرفت.
همچنین پونه ترک از تیم ستاره ساز پدیده مسابقات شد، زهرا رجبی از تیم سحر همدان عنوان خانم گل را کسب کرد و فاطمه زمانی از تیم سحر همدان رکورد کلین شیت دروازبانان را به ثبت رساند.
امتیاز میزبانی به همدان تعلق گرفت
با حمایت‌های صورت گرفته از سوی علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان و پیگیری‌های هیات ورزش‌های همگانی، امتیاز نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان در بخش بانوان به همدان سپرده شد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: همدان اواخر ماه جاری میزبان نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال (جام ایرانیان) کشور در بخش بانوان است و بیش از ۴۰۰ بازیکن و مربی از استان‌های مختلف کشور در این پیکارها حضور خواهند یافت.
علی حقیقی افزود: با هماهنگی صورت گرفته بین هیات ورزش‌های همگانی استان همدان و فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، افتخار این میزبانی نصیب همدان شد.
وی بیان کرد: این رقابت‌ها برای نخستین بار و با حضور تیم‌های قهرمان استان‌های مختلف کشور برای نخستین بار به میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.
حقیقی اضافه کرد: نخستین دوره مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان کشور از ۲۶ شهریورماه لغایت یکم مهرماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود و به زودی نشست‌های هماهنگی با حضور مسئولان اجرایی استان همدان برای برگزاری باشکوه این مسابقات انجام خواهد شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن