دیگر علاقه‌ای به کار در همدان ندارم؛

چهاردولی: کسی که صادق نباشد، موفق نخواهد شد!

b_150_100_16777215_00_images_stories_upload_hojat_4doli.JPGحجت چهاردولی سال 1350 در همدان متولد شد. وی فوتبال را از رده نوجوانان و با تیم محلی یگانه آغاز کرد. سرعت پیشرفت وی بالا بود و همین امر باعث شد که چهاردولی با تیم‌های مختلف همدانی در تمام رده‌های سنی جام آزادگان و لیگ کشوری پا به توپ شود.

 

وی در 32 سالگی کفش‌هایش را آویخت و به مربی‌گری در تیم‌های همدانی روی آورد. چهاردولی 4 سال در کادر فنی شهرداری‌چی‌ها بود و با این تیم تا لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کرد.

 

پس از این بود که به مدت 18 ماه سرمربی‌گری رده سنی زیر 23 سال پاسی‌ها را پذیرفت و موفقیت‌های خوبی نیز با این تیم کسب کرد. چهاردولی فصل قبل در کسوت مربی بدنساز و دستیار عباس سرخاب به هرمزگان رفت و در آلومینیوم این شهر مشغول به کار کرد.


در حقیقت چهاردولی نماینده خوبی برای مربیان همدانی‌ در خارج از استان بود؛ از همین رو میزبان وی در "همدان فوتبال" بودیم و در خصوص وضعیتش و حال و روز فوتبال استان در این روزها از او پرسیدیم.


این گفتگو را به تفصیل در زیر می‌خوانید:


خوش شانس بودم که از همدان رفتم!

مربیان می‌دانند که رفتن از همدان به شهر دیگری به عنوان مربی بسیار سخت است و من خوش‌شانس بودم که در این برهه از همدان رفتم و در شهر دیگری مشغول به کار شدم. در آلومینیوم تجربیات بسیار خوبی به دست آوردم اما در مقاطعی از فصل مشکلاتی پیش آمد که به بدنه تیم ضربه زد و مانع موفقیت ما شد.


از لحاظ مالی بهترین شرایط را داشتیم

در تیم آلومینیوم هرمزگان وضعیت ما از لحاظ مالی، وضعیت بسیار خوبی بود و هیچ‌گاه در طول فصل مشکل مالی نداشتیم. و پس از پدیده بهترین وضعیت مالی لیگ 1 راداشتیم. به جرات می‌گویم که آلومینیوم از لحاظ مالی جزء 5 تیم برتر ایران هستیم. اما طلب من از زمان حضور در پاس همچنان پرداخت نشده است! در هرمزگان پول، رفتار و هدف باشگاه تفاوت زیادی با همدان دارد.


راه بیست ساله را یک ساله رفتم!

عباس سرخاب در آلومینیوم به من اعتماد بسیاری کرد و به من بال و پر داد. مسئولان آلومینیوم هم حساب ویژه‌ای روی من باز می‌کردند. کار بدنسازی در هرمزگان بسیار سخت است اما بدنسازی در این فصل ما به نحوی بود که تنها یک مصدوم داشتیم که مصدومیت وی نیز از ناحیه دست بود!


دیگر علاقه‌ای به کار در همدان ندارم

هیچ پیشنهادی از همدان ندارم و دیگر علاقه‌ای نیز به کار در همدان ندارم زیرا کم لطفی‌های زیادی دیدم. من هنوز مبلغ قراردادم را از پاس طلب‌کارم! اما با این اوصاف تمام تلاش خود را در هرمزگان به کار بستم تا نماینده خوبی برای مردم شریف شهرم باشم.


آمدن پاس جنب و جوش خوبی ایجاد کرد اما ...

وقتی پاس به همدان آمد جنب و جوش خوبی میان فوتبال‌دوستان همدانی ایجاد کرد اما سقوط پاس به دسته اول شرایط را تغییر داد. اگر پاس هم اکنون در لیگ برتر بود، رشد همدانی‌ها در فوتبال کشور، رشد چشمگیری بود.


کسی که صادق نباشد، موفق نخواهد شد!

کسانی که در فوتبال صادقانه رفتار نمی‌کنند شاید در مقاطعی کوتاه موفقیتی گذرا کسب کنند اما این آقایان در نهایت موفق نخواهند شد. افرادی که راه درستی در پیش نگرفتند، هم اکنون کجای فوتبال قرار دارند؟


یدی انتخاب درستی بود

انتخاب یدی به عنوان مدیرعامل پاس در این مقطع انتخاب درست و خوبی بود. در همدان مدیران و مربیان خوبی در همدان داریم که می‌توانند در پاس فعالیت کنند و حتی در این تیم موفق شوند. وی می‌تواند در این برهه زمانی آرامش از دست رفته را به تیم بازگرداند.


هرکس می‌تواند با هزینه‌های گزاف موفق شود!

مهابادی مربی جوان و سالمی است. وی هرجا مشغول به فعالیت شده، حاشیه‌ای اطراف تیم وجود نداشته است. مهابادی توانای فنی بالایی دارد و توانست گهر را با مشکلات مالی فراوان به لیگ برتر برساند اما شخصی مانند میثاقیان هرجا که باشد، حداقل 8 میلیارد تومان پول هزینه می‌شود. مسلم است هر کسی با این هزینه‌ها گزاف موفق خواهد شد!


نجات الوند کار خرمزی نبود

پیش از آغاز فصل قبل به طلایی‌منش گفتم که امسال شرایط بسیار سخت است زیرا تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی الوند باز می‌کنند. نمی‌دانم در طول فصل چه اتفاقی افتاد که شرایط در نهایت به این شکل رقم خورد اما به عقیده من اگر نیم فصل برخی بازیکنان با کیفیت از تیم جدا نمی‌شدند و طلایی‌منش در الوند حفظ می‌شد، شرایط الوند بهتر از این بود. با وجود این‌که خرمزی از کیفیت فنی خوبی برخوردار است اما به نظرم نجات الوند در آن مقطع حساس کار خرمزی نبود.


تنها ابزار مربیان پایه عشق است

مربیان پایه در همدان تنها با ابزار عشق فعالیت می‌کنند زیرا حقوق این مربیان به اندازه رفت و آمدشان نیست! اما مربیان پایه‌ تیم‌های همدانی با خلوص نیت، عشق و انگیزه بازیکنان زیادی به فوتبال کشور معرفی کرده‌اند. به مربیان بومی همدان که در رده پایه فعالیت می‌کنند بها داده نمی‌شود. اگر یک دهم قرارداد یک بازیکن خرج رده‌های پایه شود، نتایج بهتری خواهیم گرفت. در پایان از مسئولان می‌خواهم که به مربیان بومی همدان که در کشور از سطح فنی بالایی برخوردار هستند بهای بیشتری داده شود تا آنها نیز بتوانند بازیکنان بیشتری به سطح اول فوتبال کشور معرفی کنند.

 

 

نظرات   

 
0 #2 فلافل 1393-04-06 14:06
کارنامه حجت هم معلومه،،ادم خندش میگیره به این اقا بگه مربی،،بابا تو بسگی چسبیدی به این عباس سر خاب بدبخت موند رو درواسی گفت بیا،دیوانش کردی،بابا یکم نون بازوتو بخور،همه هم میدونن تو چطور شدی مربا :lol: :lol: :l
 
 
+6 #1 سعید باقر 1393-04-04 04:56
چرا میگین انتخاب مهندس یدی درست بوده،؟اقای یدی کجا بوده این چند سال ؟من بیست سال تو فوتبال همدانم اسمی از ایشان نشنیده بودم.حالا چی شده بعده چند سال دلش به حال ورزش همدان سوخته که امده رو کار؟نه به فکر سوء استفاده از فوتبال همدان بوده،به فکر درامد و سود عالی مالیه خودش بوده.اگه دلشربه حال فوتبال سوخته این چند سال قبل تحویل گرفتن الوند کجا بوده؟همین انتخاب اشتباه مسعولینه که فوتبال همدان در جا میزنه.اون از اقای صوفی که فوتبال همدانو نابود کرد.اینم از اقای یدی.قبله امدن رو کار اقای صوفی ببینید ما چند تا تیم در ردهای مختلف سنی تو لیگ کشور داشتیم؟وقتی که جناب عالی امد رو کار چند تا از این تیما منحل و نابود شدن؟و پاس بزرگ به لیگه یکم سقوط کرد.فقط خدا به داد فوتباله هم دان برسه.
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن