چطور رباط پاره نکنیم؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_acl.jpgورزش فوتبال یکی از پربرخوردترین رشته های ورزشی است که در آن فیزیک نقش بسیارمهمی را دارااست، از این روفاکتورهای بسیاری در ان نقش دارند.

آسیب دیدیگی رباط صلیبی که این روزها بسیاررواج پیداکرده است هم در ایران و هم در بسیاری از کشورها ی صاحب فوتبال اجتناب ناپذیر است و بارها دیده شده که تاپ ترین فوتبالیست های دنیا که در بهترین و پرامکانات ترین تیم های جهان توپ می زننددچار این حادثه می شوند ولی می توان درصد وقوع این عارضه را تاحدودی کنترل کرد.

 

در مرحله اول استراحت نقش بسزائی ایفا میکند. امروزه در دنیا مرسوم است که یک ورزشکار حرفه ای در شبانه روز باید 8 تا 9 ساعت خواب کافی داشته باشد . حتما خواب قبل از نیمه شب یعنی قبل از ساعت 24 باشد.

در مرحله دوم تغذیه مناسب و کنترل شده از هر جهت در ساعت های معین.

مرحله سوم مراقبت های بهداشتی و جسمی از لحاظ نیازهای قشر جوان و داشتن یک زندگی کاملا سالم و حرفه ای و همچنین اعصابی آرام و با آرامش تمرین کردن .

مرحله چهارم فازهای تمرینی است که شامل تمرینات خارج از فصل ؛ شروع فصل و داخل فصل است.

نوع تمرینات باید به صورت طبقه بندی شده و گام به گام باشد. تمرینات با وزنه نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب دیدگیهای احتمالی ایفا می نماید. تمرینات با وزنه در ورزش پربرخورد فوتبال اعجاز می کندکه متاسفانه در باشگاههای ما کمتر به آن توجه می شود. نوع دیگر تمرینات ترکیبی تمرینات پلی متریکی است که این تمرین باعث استحکام رباط ها می شود.

نمونه ای از این نوع تمرینها جامپینگ ( پرشها ) است که اگر درست و در زمان مشخص انجام شود باعث افزایش توان بیشتر عضلات چهار سر ؛ همسترینگ و دیگر اندام تحتانی می شود.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن