اگر کسی می‌خواهد شناگر شود باید ابتدا آب نخوردن را یاد بگیرد؛

لباس پاس بر تن رمضاني و همكارانش زار مي‌زند

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_beh_gandom_hesam.jpgمحمود حسام در سال 1334 در همدان متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته تربیت بدنی است و تخصص وی در حوزه‌های دو و میدانی، آمادگی جسمانی، طناب زنی و والیبال است.

 

وی از سن 8 سالگی در زمین‌های خاکی و محلات فوتبال را آغاز کرد و به عنوان بازیکن در تیم‌های آموزشگاه‌ها در سطح استان و کشور بازی کرده و همراه تیم آموزشگاه‌ها در سال 1355 در دسته دوم، اول شدند.

 

حسام به عنوان بازیکن در مسابقات قهرمانی لیگ غرب، جام دوستی، لیگ تخت جمشید دسته دوم بازی کرده است.


وی دبیری آموزش و پرورش، کمک کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش استان، مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 1 همدان و محقق CD طناب زنی در آموزش و پرورش را در کارنامه کاری خود داراست، همچنین 20 سال سابقه داوری علمی-تخصصی مربیان سراسر کشور، مربیگری در تیم‌های اکباتانا، آموزشگاه‌های استان، مقاومت سپاه و بنیاد شهید از دیگر سوابق درخشان اوست.


حسام در تیم منتخب شهر 10 سال بازی کرد و با شروع جنگ تحمیلی به مناطق جنگی اعزام شد و به علت آسیب‌دیدگی دیگر نتوانست بازی کند.


وی مربی نمونه ورزش در سال 87 و کارمند نمونه تربیت بدنی در سال 72 بوده است.


در خصوص وضعیت فعلی تیم پاس و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در این تیم رخ داده است، با وی به گفتگو نشستیم که گزیده آن را در زیر می‌خوانیم:


هیئت‌مدیره بر عملکرد مربی‌ و سرمربی نظارت نداشتند

اگر بخواهیم در رابطه با تیم پاس صحبت کنیم، باید به آسیب‌شناسی و مسائلی که باعث شد تیم به این روز در بیاید توجه کرد و اول باید به سراغ هیئت‌مدیره برویم که هرکدام به دلیل مشغله کاری، نظارت کامل بر عملکرد مربی و سرمربی‌ها نداشتند و نتیجه اینکه هرروز وضع پاس بدتر می‌شود و اگر بر همین منوال پیش برود، از این سطح هم پایین‌تر می‌آید.


این آقایان مثل مهره‌های سوخته هستند

این آقایان مثل مهره‌های سوخته هستند که به شهر ما آمدند، هر کاری دلشان خواست کردند و مسئولین ما نادیده گرفتند که عامل بزرگ وضع فعلی تیم پاس همین است.


بعضی از مسئولین هیئت‌مدیره خودشان را به خواب زده‌اند

اصولاً کسی که خودش را به خواب زده، هرچه تکان بدهی بیدار نمی‌شود؛ بعضی از مسئولین هیئت‌مدیره خودشان را به خواب زده‌اند. بجز استاندار که چندین بار تماس گرفتیم و موفق به دیدار ایشان نشدیم، با جمعی از پیشکسوتان به دیدار برخی از آنها ازجمله هردو نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رفتیم اما تا كنون نتيجه‌اي نگرفته‌ايم. 4 ماه است که رسانه‌های محلی دارند اعلام می‌کنند پاس و مجموعه مديريتي فعلی به درد همدان نمی‌خورند.


کجایند افرادی که وعده دادند تیم بومی می‌شود؟

روزهای اول پاس، می‌گفتند که تا 3 سال بعد مجموعه پاس بومی می‌شوند، ولی تا حالا میلیاردها تومان هزینه شده و کجایند افرادی که وعده دادند تیم بومی می‌شود؟ حتی عوامل اجرایی هم غیربومی هستند. به اعتقاد من این آقایان فرمول مدیریتی بلد نیستند و افراد مشاوری که دورشان هستند ضعیف‌اند. یکی از پیشنهادات این است که اگر مدیر غیربومی بگذارند، یک شورای عالی ورزش بر کلیه رشته‌های ورزشی نظارت داشته باشد.


رمضانی فوتبال را از زمانی که پول به میان آمده با مدیریت شروع کرده است

رمضانی فوتبال را از زمانی که پول به میان آمده با مدیریت شروع کرده است. اصولاً اگر کسی می‌خواهد شناگر شود باید ابتدا آب نخوردن را یاد بگیرد، بعد دست و پا زدن هماهنگ و هواگیری را پشت سر بگذارد تا بتواند خودش را روی آب نگاه دارد و حرکت بدهد. غیرورزشی ها باید کمی آهسته‌تر حرکت کنند زیرا پشت شتاب‌های تند آن‌ها ناکامی نشسته است و نمی‌دانند و به بی‌راهه می‌روند.


این لباس به تن‌ این آقایان گریه می‌کند

دومین مشکل عدم نظارت هیئت‌مدیره بر این قضایا بود، چون نظارتی بر نقل و انتقالات، سرپرست‌ها و سرمربی‌ها نبود. من یقین دارم اگر اطلاعات و مشاوره درست به استاندار محترم داده بودند، این آقایان هیچ‌کدام در این شهر جایی نداشتند چون این لباس به تن‌شان گریه می‌کند و در اندازه پاس نیستند، حاضرند هرگونه سختی بکشند تا در این جایگاه بمانند.


اثرات پاس بر فوتبال‌دوستان شهر، اثرات منفی گذاشت

نمایندگان محترم، مدعی‌العموم هستند و نباید نسبت به خواسته مردم ورزش دوست بی‌تفاوت باشند و ضمن مشاوره و کسب اطلاعات با کارشناسان و پیشکسوتان نسبت به درخواست مردم پیگیری لازم را بنمایند. اگر یک کمیته فنی و نظارتی از طرف استانداری داشتیم که مسائل پاس را مورد بررسی قرار می‌داد، شاید این اتفاقات رخ نمی‌داد. پاس بر فوتبال دوستان شهر، اثرات منفی گذاشت به طوری که مردم دیگر به تماشای بازی نمی‌روند.


مدیرعامل پاس دوست نداشت که تیم بالا برود

مدیران غیربومی حاضر نیستند که تیم بومی شود و موافقت کردند که بعضی‌ها به راحتی از تیم بروند. مدیرعامل باشگاه پاس دوست نداشت که تیم صعود کند که اگر صعود می‌کرد خودش دیگر جایگاه نداشت و باید با عواملش می‌رفتند و در این سطح ماندن برایش بهتر بود.


در فصل جدید هم کارهای غلط گذشته ادامه دارد

توفیق یک سیستم مدیریتی، فقط جمع کردن ابزار و وسایل مالی نیست بلکه باید شَمِ مدیریتی در وجودش باشد، چنانکه می‌بینیم در الوند صورت می‌گیرد، موفق هستند و مدیرعامل باشگاه پاس دیر یا زود باید برود، چون انتخابش از اول اشتباه بوده است. ایشان تعدادی از بچه‌های بومی را دور خود جمع کرده و سوءاستفاده می‌کند. این دوستان بومی حلقه‌های اتصال را به دور مدیرعامل محکم‌تر کردند تا اخبار به گوش استاندار و مسئولین نرسد و چنانچه می‌بینیم در فصل جدید هم ضمن ادامه‌ کارهای غلط گذشته، بدون اینکه کسی پیگیر باشد در حال انجام است.


شانس در فوتبال درصد کمی تأثیر دارد

در مصاحبه‌های مدیرعامل مطرح شد که ما بدشانسی آوردیم؛ اما شانس در فوتبال درصد کمی تأثیر دارد. اگر تیم پاس در سال گذشته 70% موفق بود، با شرایط جدید و سرمربی جدید به 30% موفقیت هم نمی‌توان امیدوار بود.


دوره مدیرعاملان پروازی خیلی وقت است که تمام شده

دوره مدیرعاملان پروازی، سرپرست و سرمربی پروازی خیلی وقت است که تمام شده و نمی‌دانم هیئت‌مدیره ما کی می‌خواهند به این موضوع توجه کنند و از خواب بیدار شوند. اخیراً پیشکسوتان فوتبال همدان چند گزینه انتخاب نموده و به مسئولین معرفی کردند که با توجه به شناختی که از این آقایان هست، در پیشرفت پاس بسیار تأثیرگذار هستند. کیومرث هاشمی در وزارت آموزش و پرورش، دکتر یلفانی، دکتر سماوات شریف، آقایان علی رغبتی، طباخ و صوفی در این لیست پیشنهادی حضور دارند. از سرمربی‌های خوب سطح همدان نیز می‌توان به آقایان علی ناصری، پورمسلمی، بهگندم، برزگر، طلایی و بابک صمدیان که همگی در کنار هر تیمی بودند نمره قبولی گرفتند، اشاره کرد.


بازرسی تیم پاس در شرايط فعلي، مصداق «نوش دارو پس از مرگ سهراب» است

حدود چند ده میلیارد تومان تا به حال از طریق استانداری به سازمان ورزش و جوانان و از طریق آنان به هیئت فوتبال تزریق شده که در اختیار پاس قرار داده‌اند ولی کسی پیگیر مسائل بازرسی این موضوع نیست که این پول‌ها چگونه هزینه شده است؟! شنیدم که اخیراً از طریق بازرسی منطقه غرب در حال پیگیری این موضوع هستند که این نیز مصداق «نوش دارو پس از مرگ سهراب» است.


مسئولین ما نباید ورزش را در کنار کارشان تلقی کنند

مسئولین ما باید به عنوان عامل تعیین‌کننده، قدم‌های محکمی بردارند و نباید ورزش را در کنار کارشان تلقی کنند، بلکه به عنوان یک عامل پیشرفت اجتماعی مورد نظر جوانان نگاه کنند. تشکیل شورای عالی ورزش می‌تواند همه رشته‌های ورزشی ما را که قدمت دیرینه دارند (مانند کشتی، والیبال، بسکتبال، هاکی، دو و میدانی، کوهنوردی و...) زنده کنند.

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن